Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 16:05
Reklama BAIKA czyste powietrze

PGE ostrzega: fałszywe SMS-y z wezwaniem do zapłaty

Dostałeś SMS-a od PGE? Uważaj, prawdopodobnie jest to oszustwo. PGE Obrót ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod spółkę, wysyłającymi fałszywe SMS-y, informujące o rzekomych należnościach.
PGE ostrzega: fałszywe SMS-y z wezwaniem do zapłaty

Źródło: fot. archiwum cozadzien.pl

Nadawca wiadomości podszywa się pod PGE Polską Grupę Energetyczną i wysyła fałszywe SMS-y z informacją o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. W SMS-ach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej.

- Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów. Zwracamy się do naszych klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. Prosimy również o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie linków podawanych w wiadomościach - informuje PGE. 

PGE Obrót ostrzega także na fałszywe strony do logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE. 

Poniżej wskazówki od PGE, o czym warto pamiętać przed logowaniem: 

 

  • Pamiętaj, żeby zawsze upewnić się, czy jesteś na właściwej stronie logowania, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku
    w oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml

  • Loguj się za pośrednictwem naszego serwisu internetowego https://ebok.gkpge.pl 
    i korzystaj z opcji „Zaloguj” w module „Logowanie” lub wybierz logowanie w aplikacji mobilnej mBOK PGE.

  • Podczas logowania poprosimy Cię o podanie loginu będącego Twoim adresem mailowym oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu sprawdź zakładkę Finanse celem potwierdzenia prawdziwości twoich faktur oraz danych.

  • Zanim dokonasz płatności, zweryfikuj dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną do ciebie korespondencyjnie.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości można skontaktować się z bezpłatną infolinią PGE: (+48) 422 222 222.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Radomianin 03.02.2020 21:08
A przepraszam, czy PGE nie może ze swojego majestatu poruszyć nieba/ziemi i zgłosić to na policję, żeby złapali za fraki tych oszustów??? Tylko wskazówki umieją dawać?

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama