- Jeśli kochacie teatr, muzykę, interesujecie się multimediami i... chcecie się przekonać, jak można przełamywać stereotypy, ten projekt jest właśnie dla was - mówi Katarzyna Wiśniewska, specjalista ds. pr, promocji i reklamy MOK Amfiteatr. - Jest to teatralna próba zmierzenia się ze stereotypami dotyczącymi Radomia, z negatywnymi skojarzeniami i przedstawianiem miasta w opinii społecznej m.in. jako „stanu umysłu”.
Celem projektu jest przeciwdziałanie stygmatyzacji społecznej w wymiarze indywidualnym i zbiorowym, budowanie u uczestników (dzieci i młodzieży w wieku 9-18 lat) poczucia własnej wartości i dumy z Radomia i Radomszczyzny oraz kształtowanie tożsamości regionalnej, rozbudzenie ciekawości młodych ludzi dotyczącej przeszłości, historii miejsca, w którym żyją. Udział w projekcie ma też dać młodym bodziec do budowania pozytywnego wizerunku Radomia – małej, lokalnej ojczyzny – jako miejsca otwartego, tolerancyjnego, z twórczym potencjałem.
- Główny nacisk położony będzie na wykorzystywanie technik improwizacji oraz darmowych, które rozbudzą kreatywność uczestników, zaktywizują całą grupę. Ćwiczenia będą realizowane w formie zabaw, np. etiudy będą formą odpowiedzi na trudne pytania dotyczące tożsamości regionalnej i stygmatyzacji Radomia i jego mieszkańców - mówi Katarzyna Wiśniewska.
Uczestnicy będą pracowali w 4 grupach: aktorskiej, muzycznej, tanecznej i multimedialnej. Finał zaplanowany jest 4 sierpnia o godz. 20.20 w „Kuźni Artystycznej”.
MOK Amfiteatr czeka na zgłoszenia do 5 lipca na adres: [email protected].
Projekt jest realizowany w ramach programu „Lato w teatrze” ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
W 2019 roku odbędzie się jego 12 edycja.
Lato w teatrze: „Warchoły i chytre baby” potrwa od 22 lipca do 4 sierpnia 2019.














Napisz komentarz
Komentarze