Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 19:37
Reklama

Ostrowiec Świętokrzyski. Zmiany komunikacyjne „w dole miasta”

- Drogi są krwioobiegiem każdego miasta, dlatego zależy nam na jak najlepszym skomunikowania tej części Ostrowca Świętokrzyskiego, tak ważnej dla lokalnych przedsiębiorców – twierdzi prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosław Górczyński.

Do finału zbliżają się prace przy budowie ulicy bocznej od Kilińskiego w Ostrowcu Świętokrzyskim. To dopiero początek zmian komunikacyjnych w tej części miasta. Pozostałe drogi zostaną tutaj wykonane w oparciu o środki z Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata 2016 -2023 i środki z RPOWŚ, których przekazanie swymi podpisami potwierdzili marszałek Adam Jarubas i prezydent Jarosław Górczyński.

- Ulica boczna od Kilińskiego będzie elementem większego zadania inwestycyjnego łączącego ulicę Chrzanowskiego z ulicą Furmańską - przyznaje prezydent Jarosław Górczyński. - Ta inwestycja zdecydowanie odciąży ruch na ulicy Kilińskiego. O tym jak ważne są dobre drogi nie trzeba nikogo przekonywać. Dzięki temu otwierają się perspektywy dla przedsiębiorców w tej części miasta.

Zakres budowy ulicy bocznej od Kilińskiego obejmuje wykonanie nawierzchni asfaltobetonowej o długości 496 mb wraz z miejscami parkingowymi, zjazdami do posesji z kostki brukowej, budową kanalizacji deszczowej z włączeniem do Cieku Denkowskiego oraz budową wydzielonego oświetlenia ulicznego w technologii LED. Wartość łączna tego zadania wynosi prawie 1,5 mln zł.

- Dzięki tej realizacji otwierają się nowe tereny, które będzie można przeznaczyć pod handel, czy też usługi, a co ważne poprawi funkcjonowanie podmiotów już tu istniejącym, które mają kontrahentów nie tylko w kraju, ale i na całym świecie. Nie zapominajmy, że mamy też tu obszar, który jest własnością do Polskiej Spółki Gazownictwa, która powraca do Ostrowca Świętokrzyskiego - mówi prezydent Jarosław Górczyński.

Przedsięwzięcie realizowane, które jest przez Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych nie należy do najłatwiejszych.
– Problemy były na początku budowy tej drogi, ponieważ natrafiliśmy na bardzo podmokły teren - mówi prezes MPRD, Mirosław Sławek. - Obecnie tempo prac jest dobre i inwestycja ta zostanie oddana półtora miesiąca przed planowanym terminem.

Budowa ulicy bocznej od Kilińskiego to dopiero początek większego zadania w ramach programu rewitalizacji. W trakcie opracowania jest dokumentacja techniczna dróg w obszarze zawierającym się między ulicami Leona Chrzanowskiego, Jana Kilińskiego i Denkowskiej. Odnosi się ona do przedsięwzięcia pod nazwą: „Budowa publicznej drogi gminnej, łączącej ul. Furmańską z ul. Chrzanowskiego wraz z drogami bocznymi w Ostrowcu Świętokrzyskim”. Zawiera ona ponadto m.in. budowę „małego ronda” na skrzyżowaniu nowo projektowanego odcinka drogi gminnej z ul. Denkowską, kompleksu parkingów dla obsługi Targowiska Miejskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz przykrycia „Rowu Denkowskiego” wraz umocnieniem pozostałej części rowu na długości nowo projektowanej drogi.

- Obecnie jesteśmy na etapie otrzymywania decyzji środowiskowej dla tej realizacji. Liczymy, że do końca tego roku będzie gotowy projekt budowlany oraz posiadać będziemy pozwolenie na budowę tego ciągu komunikacyjnego - mówi Dominik Smoliński, naczelnik Wydziału Planowania i Rozwoju Urzędu Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Niezwykle ważne było ujęcie w programie rewitalizacji budowy drogi łączącej ul. L. Chrzanowskiego z ul. Furmańską, które ma ogromne znaczenie dla przyszłości funkcjonowania placu targowego przy ul. J.Słowackiego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Anonim 12.10.2020 15:18
Dużo ważniejszy byłby dodatkowy przejazd przez tory kolejowe, które dzielą miasto na pół. A PRZEJAZDY SĄ REALNIE 2. Obecny remont na Żeromskiego pokazuje to jasno....

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama