Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
czwartek, 18 grudnia 2025 03:19
Reklama

Obwodnica południowa - początek budowy wiaduktów

Z każdym dniem przybywa robotników i ciężkiego sprzętu na rozległym placu budowy obwodnicy południowej Radomia. Na teren największej inwestycji drogowej ostatnich lat wkraczają mostowcy, którzy zabierają się za budowę wiaduktów.




W okolicach ulicy Armii Krajowej wywrotek wypełnionych po brzegi ziemią jeździ najwięcej. Tam droga będzie biegła w wykopie (przejdzie pod projektowanym wiaduktem w ciągu ulicy Wyścigowej). Sprzętu nie brakuje, więc praca idzie sprawnie, co przyznają mieszkańcy okolicznych bloków, obserwujący na co dzień postęp robót. 

Ładowarki, spychacze i wywrotki pracują również na Godowie i na osiedlu Południe. W pierwszej z dzielnic trwa zrywanie wierzchniej warstwy ziemi, tak zwanego humusu. Natomiast w drugiej plac jest przygotowywany pod budowę dwupoziomowego węzła drogowego.

- Węzeł powstanie między torami kolejowymi a ulicą Sycyńską. Spychacze najpierw wyrównały tam teren, a obecnie jest przygotowywany nasyp pod przyszły wiadukt, jakim z obwodnicy będzie można wjechać na projektowaną trasę N-S - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Najmniej widoczna dla przechodniów i przejeżdżających kierowców jest budowa wiaduktu u zbiegu obwodnicy oraz planowanego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej. Na nieużytkach, kilkaset metrów za kościołem na Prędocinku widać sprzęt rozstawiony niedawno przez mostowców z Łodzi.

- Wkrótce podobne maszyny pojawią się na wcześniej wspomnianej ulicy Wyścigowej. W tym miejscu trzeba będzie zamknąć jezdnię na czas budowy. Będzie wiązało się to z koniecznością wprowadzenia objazdów. Jadący z Idalina będą musieli skręcać w ulicę Radomskiego, którą dojadą do Świerkowej (obok placu manewrowego Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego). Stamtąd będą mogli skręcić w lewo w aleję Grzecznarowskiego. Na czas objazdu powstanie tak zwana przewiązka w pasie zieleni - mówi Dariusz Dębski. 

Miejscy drogowcy nie zalecają spacerów po placu budowy. Jednocześnie podkreślają, że nie sposób ogrodzić całego terenu tak ogromnej inwestycji. Inwestor i wykonawca apelują o rozsądek i niewchodzenie na obszar objęty inwestycją, zwłaszcza wtedy, gdy jeżdżą tam ciężkie maszyny. 

Na Potkanowie drogowcy budujący obwodnicę pojawią się nieco później niż na początkowych fragmentach trasy. Mocno zdewastowane budynki przy ulicy Żelaznej (w okolicach ogródków i wieży ciśnień) są przygotowane w każdej chwili do rozbiórki.


Zgodnie z umową w pierwszej kolejności kielecki Fart, wraz z firmami wchodzącymi w skład zwycięskiego konsorcjum, będą budowali dwupoziomowe węzły drogowe u zbiegu z ulicą Wyścigową na Prędocinku oraz przy projektowanym przedłużeniu ulicy Młodzianowskiej. Tegoroczny harmonogram prac przewiduje również budowę obu jezdni pierwszego etapu obwodnicy (na odcinku od alei Grzecznarowskiego do ulicy Armii Ludowej) włącznie ze skrzyżowaniem z Grzecznarowskiego. Obie jezdnie pierwszego etapu obwodnicy muszą być przejezdne do końca bieżącego roku. Choć wykonawca nie będzie musiał na razie układać warstwy ścieralnej. 

Wkrótce zapraszamy Czytelników naszego serwisu informacyjnego na kolejną fotorelację z placu budowy! Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, będziemy regularnie odwiedzać drogowców i przedstawiać postęp robót.


Podziel się
Oceń

Reklama