- Każdy przewoźnik podejmuje decyzje biznesowe w oparciu o analizę popytu i rentowności połączeń, a siatka podlega bieżącej optymalizacji. Lotnisko w Radomiu jest w fazie rozwoju i nadal buduje swoją pozycję na rynku, a decyzje o kontynuowaniu kierunków, które były uruchomione od 2023 w porcie w Radomiu ostatecznie leżą po stronie linii lotniczych, a nie zarządzającego portem - jako zarządzający staramy się zrobić wszystko, żeby stworzyć przewoźnikom jak najlepsze warunki rozwoju. Analizowane są nowe możliwości operacyjne, w tym loty nocne, które mogłyby zwiększyć atrakcyjność lotniska. Jednocześnie współpracujemy z władzami Radomia nad rozwiązaniami, które mogą dodatkowo przyciągnąć linie lotnicze - informują Polskie Porty Lotnicze. - Liczymy, że Wizz Air w bliskiej przyszłości ponownie otworzy trasę do Larnaki, gdy wzrośnie na nią popyt, czyli w sezonie wakacyjnym. PPL utrzymuje stały kontakt z przewoźnikami i monitoruje potencjał nowych kierunków. PPL współpracuje również z touroperatorami, aby zwiększyć liczbę lotów wakacyjnych. Połączenia czarterowe cieszą się dużym zainteresowaniem i będą istotnym elementem strategii lotniska w kolejnych sezonach. W 2025 roku planowane jest rozszerzenie siatki kierunków czarterowych.
PPL informuje też, że pracuje nad nową strategią sprzedażowo-marketingową, której celem jest dalsze wsparcie lotnisk regionalnych, w tym Radomia, poprzez aktywne działania promocyjne i współpracę na rynkach zagranicznych. - Budowanie siatki połączeń to proces wymagający czasu. Radom jako lotnisko współdzielone, ma swoje znaczenie na transportowej mapie Polski, ale kluczowe pozostają realia biznesowe. Naszym celem jest takie zarządzanie, które pozwoli na rozwój portu w Radomiu przy optymalnym wykorzystaniu zasobów Grupy Kapitałowej PPL S.A - komentuje PPL.















Napisz komentarz
Komentarze