O czym pamiętać przy projektowaniu etykiet?
Etykieta staje się nie tylko informacją nt. produktów, ale ma znaczącą rolę w budowaniu marki. Powinny być one nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale i wyróżniać się na tle konkurencji. Przy projektowaniu warto pamiętać, że etykieta jest odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktów wewnątrz opakowania.
Aby wykonać etykiety niezwykle ważne jest, aby grafiki były jasne. Klienci zwracają na to dużo uwagę. Projektując etykietę do opakowań warto mieć wskazać jasny przekaz do swoich klientów. Pozwala to konsumentom zapamiętać, jak najwięcej.
Ile kosztują etykiety produktów?
W branży etykiet ceny są bardzo różne. Wszystko jest zależne od tego, z czego są opakowania wykonane, a co za tym idzie, jaki materiał etykiety należy wybrać.
Jakie występują trendy w projektowaniu etykiet na 2024?
Jeżeli zastanawiasz się, jakie trendy w projektowaniu etykiet na 2024 występują, zapoznaj się z poniższym wpisem.
Pierwszym z trendów są etykiety wykonane z ekologicznych materiałów. Przykładowo mogą to być:
- papier z recyklingu,
- biodegradowalny plastik,
- atramenty roślinne.
Konsumenci żyją najnowszymi trendami i chcą znaleźć takie marki, które priorytetowo traktują zrównoważony rozwój. Firmy pod uwagę konsumentów dają to, że są ekologiczne na tle konkurencji. To jeden z najważniejszych trendów, który mówi o tym, aby zmniejszać ilość odpadów i być bardziej eko.
Po drugie w branży opakowaniowej rośnie trend, jakim są opakowania inteligentne - mogą być one śledzone, monitorowane, uwierzytelniane oraz umożliwiają komunikację się z konsumentami.
Najnowsze trendy mówią też o personalizacji. Popularne stają się unikalne projekty opakowań. Kolejna kwestia to prostota i brak trójwymiarowości tzw. flat design. Minimalizm jest w cenie. Ważne, aby etykiety były funkcjonalne i dawały jasny przekaz na temat produktu. Wracają do łask również proste wzory.
Ostatnim z trendów, jakie mają etykiety na opakowania, są to opakowania do e-commerce. Coraz więcej osób kupuje online i niezwykle ważne jest, aby zakupione produkty w opakowaniach były trwałe, kompaktowe i zaprojektowane do ochrony produktów w czasie transportu. Zwłaszcza, że często mowa o dużych odległościach.
Jakie trendy w produkcji etykiet Wy zauważyliście?
Napisz komentarz
Komentarze