Wtorkowa konferencja rozpoczęła się od prelekcji Krzysztofa Tokarskiego, który opowiedział o mitach, błędach i zagrożeniach wokół spektrum autyzmu. Następnie dr Joanna Ławicka mówiła m.in. o tym, jak wspierać uczniów z autyzmem. Konferencję zakończyła prelekcja Zuzanny Markowskiej o nowym spojrzeniu na trudne zachowania u dzieci w spektrum.
- Dzisiejsza konferencja obala mity na temat wsparcia, pomocy uczniom, ale przede wszystkim nauczycielom, bo to jest głównym celem ośrodka - mówiła nam Edyta Wójcik, dyrektor Radomskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
Nie była to pierwsza konferencja na ten temat zorganizowana przez Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
- Na początku XXI wieku zmieniło się całkowicie podejście do spektrum autyzmu. Wcześniejsze techniki i terapie były skierowane bardziej na to, żeby zmienić dziecko ze spektrum autyzmu w dziecko neurotypowe, tak żeby dostosować je do środowiska. Teraz wiemy, że z autyzmu nie da się wyleczyć i musimy zrobić wszystko, żeby osobom autystycznym i nieautystycznym żyło się razem dobrze - tłumaczyła nam Honorata Ziółko, doradca metodyczny ds. kształcenia specjalnego w Radomskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli.
Najważniejsze jest zrozumienie drugiej osoby – o tym mówiła jedna z prelegentek.
- Przede wszystkim powinni zrozumieć, czym jest spektrum autyzmu, na czym polega rozwój w spektrum autyzmu, a następnie próbować zrozumieć indywidualną perspektywę swojego autystycznego ucznia i jego realne, indywidualne potrzeby - mówiła nam dr Joanna Ławicka.
W Akademii Handlowej Nauk Stosowanych w Radomiu zgromadziło się blisko 250 osób, w tym m.in. dyrektorzy szkół, nauczyciele, pedagodzy szkolni, ale także wszyscy zainteresowani mieszkańcy Radomia i regionu.















Napisz komentarz
Komentarze