Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 17:12
Reklama

Przy budowie nowych wiaduktów na ul. Żeromskiego praca wre

Zima nie zatrzymała prac przy budowie dwóch nowych wiaduktów nad torami kolejowymi u zbiegu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Inwestycja jest realizowana zgodnie z harmonogramem. Roboty koncentrują się obecnie na betonowaniu przyczółków i filarów planowanej przeprawy - po stronie Śródmieścia, jak też Dzierzkowa.
Przy budowie nowych wiaduktów na ul. Żeromskiego praca wre

Źródło: fot. archiwum cozadzien.pl / MZDIK

Roboty "wyszły już z ziemi", dlatego budzą coraz większe zainteresowanie u mieszkańców sąsiednich bloków i przypadkowych przechodniów. A jest na co patrzeć (oczywiście bezwzględnie zza płotu, bo wstęp na teren budowy jest zabroniony dla osób nieupoważnionych). Budowlańcy wzmocnili podłoże i postawili zachodni przyczółek, kilkadziesiąt metrów za skrzyżowaniem ulic Żeromskiego i Zbrowskiego. Sukcesywnie montowane są także zbrojenia pod kolejne filary obu wiaduktów (informujemy, że będą to dwa równoległe obiekty nad torami, podobnie jak jest to choćby na alei Wojska Polskiego lub ulicy Żółkiewskiego). Betonowanie podpór odbywa się przy pomocy specjalnych szalunków systemowych, co ułatwia i przyspiesza cały proces. Trwają poza tym kolejne prace fundamentowe, a na filarach zlokalizowanych najbliżej torów kolejowych montowane są zbrojenia pod tak zwane oczepy, czyli górne belki.
 
 
 

MZDiK przypomina, że nad torami kolejowymi na połączeniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej zaplanowano powstanie dwóch nowych, równoległych obiektów o łącznej szerokości 34 m długości około 280 m. Pod nimi wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Usprawni on dotarcie pociągami do Śródmieścia i do lotniska.
 
 
"Zapewniamy przy okazji ponownie, odnosząc się do niedawnych doniesień prasowych, iż powstanie połączenie ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Olszewskiego (trasa N-S) z nowym odcinkiem mającym niebawem pobiec wzdłuż części ul. Szklanej. Łącznik ten będzie wybudowany w ramach inwestycji związanej właśnie z wiaduktem, a nie z trzecim etapem trasy N-S" - pisze MZDiK na stronie internetowej.
 

Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 mln zł. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 mln zł, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 mln zł. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 r., choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą tego zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy.
 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama