Roboty "wyszły już z ziemi", dlatego budzą coraz większe zainteresowanie u mieszkańców sąsiednich bloków i przypadkowych przechodniów. A jest na co patrzeć (oczywiście bezwzględnie zza płotu, bo wstęp na teren budowy jest zabroniony dla osób nieupoważnionych). Budowlańcy wzmocnili podłoże i postawili zachodni przyczółek, kilkadziesiąt metrów za skrzyżowaniem ulic Żeromskiego i Zbrowskiego. Sukcesywnie montowane są także zbrojenia pod kolejne filary obu wiaduktów (informujemy, że będą to dwa równoległe obiekty nad torami, podobnie jak jest to choćby na alei Wojska Polskiego lub ulicy Żółkiewskiego). Betonowanie podpór odbywa się przy pomocy specjalnych szalunków systemowych, co ułatwia i przyspiesza cały proces. Trwają poza tym kolejne prace fundamentowe, a na filarach zlokalizowanych najbliżej torów kolejowych montowane są zbrojenia pod tak zwane oczepy, czyli górne belki.
MZDiK przypomina, że nad torami kolejowymi na połączeniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej zaplanowano powstanie dwóch nowych, równoległych obiektów o łącznej szerokości 34 m długości około 280 m. Pod nimi wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Usprawni on dotarcie pociągami do Śródmieścia i do lotniska.
"Zapewniamy przy okazji ponownie, odnosząc się do niedawnych doniesień prasowych, iż powstanie połączenie ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Olszewskiego (trasa N-S) z nowym odcinkiem mającym niebawem pobiec wzdłuż części ul. Szklanej. Łącznik ten będzie wybudowany w ramach inwestycji związanej właśnie z wiaduktem, a nie z trzecim etapem trasy N-S" - pisze MZDiK na stronie internetowej.
Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 mln zł. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 mln zł, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 mln zł. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 r., choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą tego zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy.



















Napisz komentarz
Komentarze