Nowy wiadukt w ul. Żeromskiego ma nie tylko poprawić warunki drogowe, ale również pełnić ważną rolę w kontekście powstającego lotniska Warszawa-Radom. Obok nowego wiaduktu ma bowiem powstać peron kolejowy Radom-Wschód. Współinwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe. Na linii miasto - przewoźnik trwały przedłużające się rozmowy dotyczące głównie partycypowania kosztów. Do porozumienia jednak doszło i w czerwcu MZDiK ogłosił przetarg. Całościowa kwota zarezerwowana na tę inwestycję to 153 mln zł.
Koperty z ofertami zostały otwarte w piątek, 23 września. 10 złożonych propozycji to spore zaskoczenie biorąc pod uwagę przetarg na przebudowę ul. Warszawskiej, do którego nie zgłosiła się żadna firma.
Wszystkie kosztorysy przekraczają budżet, jaki jest przeznaczony na wykonanie tego wiaduktu. Najtańsza oferta opiewa na ponad 176 mln zł, a najdroższa na ponad 227 mln zł. - Jest jednak jedna oferta, którą możemy nazwać światełkiem w tunelu pod kątem wyliczenia kosztorysu Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. Miasto na przebudowę wiaduktu zarezerwowało 130 mln zł. A jedna z ofert jest niemal trafiona w punkt. Jedna z firm złozyła kosztorys na przebudowę tego wiaduktu, jeżeli chodzi o część drogową, na kwotę blisko 130 mln zł - mówi Dawid Puton, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
Firma wyliczyła, że PKP musiałoby w tym przypadku na wiadukt wydać blisko 48 mln. MZDiK teraz sprawdzi oferty pod względem finansowym, formalnym i prawnym. Rozstrzygnięcia przetargu można się spodziewać za trzy do pięciu tygodni.
Przypomnijmy. Radom otrzymał 30 mln zł na przebudowę wiaduktu łączącego ulicę Żeromskiego z Lubelską w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych i 65 mln zł z Polskiego Ładu.















Napisz komentarz
Komentarze