- Jednak tam, ze względu na wyświetlanie go diodami, nieznacznie różni się on od tych pokazywanych w aplikacji i internecie. Nie ulega jednak wątpliwości, iż ikonka ta oznacza kartę płatniczą, a nie - jak to piszą niektórzy internauci w różnych komentarzach - hamburgera, kosz z przykrywką lub inne absurdalne rzeczy. Jest to znak używany w wielu miastach - informuje Dawid Puton, rzecznik MZDiK. - Dzięki takiemu oznaczeniu pasażerowie wiedzą obecnie, że w danym autobusie znajduje się kasownik z możliwością zakupu biletu za pomocą karty płatniczej.
W takie urządzenia są wyposażone wszystkie pojazdy elektryczne (jeżdżą one przede wszystkim na liniach 1 i 3, lecz pojawiają się też na liniach 7, 9 czy 12) oraz najnowsze autobusy gazowe (można je spotkać wszędzie tam, gdzie jeżdżą przegubowce, czyli na przykład na liniach 4, 7, 9, 17 lub innych - takie autobusy każdego dnia obsługują inną linię).
https://www.cozadzien.pl/radom/kary-za-brak-biletu-nie-zaplacisz-gotowka/79651
Jak informuje MZDik, wszystkie kolejne pojazdy, które będą kupowane w przyszłości, będą wyposażone w kasowniki z ekranem dotykowym. Funkcję płatności kartą ma zawsze pierwszy z nich, czyli pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami. Można w ten sposób bezgotówkowo kupić bilet jednogodzinny lub dobowy. W trakcie kontroli należy przyłożyć kartę do bezpiecznego czytnika kontrolerskiego, który sprawdza tylko token tej transakcji.
- Wiosną w aplikacji myBus, na mapie internetowej i na tablicach SDIP przy przystankach pojawi się następna ikonka. Będzie to gwiazdka (śnieżynka), oznaczająca pojazd klimatyzowany. W klimatyzację jest już wyposażona większość radomskich autobusów komunikacji miejskiej. Nie mają jej jedynie najstarsze pojazdy. Będą one jednak w kolejnych latach sukcesywnie wymieniane na nowe - wyjaśnia rzecznik MZDiK.















Napisz komentarz
Komentarze