Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 10:30
Reklama Czarno Białe sprzątanie profesjonalne

Odjechana: Volkswagen ID.3. Czy krok w przyszłość się udał?

Jak mówi producent: "Przyszłość jest tuż za rogiem". Zaglądamy za róg, a tam Volkswagen ID.3. Auto dla ludzi, którzy szukają zmian i cenią sobie oryginalność. Widać w nim inspirację dwoma kultowymi modelami Volkswagena czyli Beetlem i Golfem. Jest kompaktowy, przyjazny i słodki – sami zobaczcie. Zabieram go w podróż, żeby sprawdzić, jak sobie radzi w mieście i co ma nam do zaoferowania.

  

 

ID3 jako krewny popularnego Garbusa, podobnie jak on ma silnik z tyłu i napęd na tylną oś. Mamy tu jednobiegową skrzynię automatyczną. Cena katalogowa Volkswagena ID3 zaczyna się od ok. 150 tysięcy zł. 

Jeśli chodzi o silnik możemy wybierać między baterią 58 kWh lub 77 kWh. Producent podaje, że mniejsza bateria m dostępna w późniejszym terminie. W najprostszej wersji silnik ma 145 konie mechaniczne, w pozostałych 204.

 

ID.3 w wersji 1ST wyróżnia się wyglądem. Chodzi tu między innymi o stylistykę tylnych słupków, specjalny element ozdobny na kierownicy czy pedały Play & Pause. Czeka nas też specjalne powitanie na ekranie startowym i przez światła auta. 

Wnętrze jest minimalistyczne i stylowe. Mamy w środku dwa ekrany - kolorowy wyświetlacz 5,3” za kierownicą i drugi, większy ekran dotykowy na środku. Na pierwszym zobaczymy podstawowe wskazania czyli prędkość, informacje z nawigacji czy aktywnego tempomatu. Drugi służy do sterowania multimediami, nawigacją i ogólnymi ustawieniami auta. 

W podstawowej dotąd odmianie – Pro Performance z silnikiem o mocy 204 KM – wyposażenie seryjne Volkswagena ID.3 zawiera już m. in. systemy asystujące czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Na komfort podróżowania wpływa dostępna w standardzie klimatyzacja Climatronic z możliwościami chłodzenia wnętrza podczas postoju oraz programowania chłodzenia na określoną godzinę. 

W czasie jazdy do dyspozycji mamy m.in. aktywny tempomat, reflektory LED Matrix z automatyczną regulacją zasięgu i światłami na każdą pogodę, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy czy asystenta utrzymania pasa ruchu. Ponadto listwa świetlna pod przednią szybą zaświeci się na czerwono w razie potrzeby nagłego hamowania, a podczas korzystania z nawigacji, migając na niebiesko w lewo lub w prawo, podpowie kierunek na najbliższym skrzyżowaniu. 

Trzeba pamiętać, że decyzja o samochodzie elektrycznym, powinna też nieść za sobą zmianę nawyków. Trzeba też poznać zasady eco-drivingu i pomyśleć przygotowaniu odpowiedniego miejsca do ładowania auta w domu. Musimy więc liczyć się z pewnymi kosztami na start, oprócz kosztu samego samochodu. 

 


Podziel się
Oceń

Reklama