W ostatnich dniach część klientów ZUS otrzymało maile zatytułowane „Błąd w ZUS” z informacją o potrzebie przeprowadzenia korekt w rozliczeniach. Natomiast w stopce adresowej widnieją natomiast adresy z rozwinięciem składki.pl lub gov.pl, których Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie używa.
Korespondencja pochodzi rzekomo z kancelarii ZUS. Każdy z maili ma dołączony plik, który zawiera informacje o błędnie opłaconych składkach.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach drogą mailową. Klienci Zakładu nie otrzymują w tej formie żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach. - Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu – informuje Piotr Olewiński, regionalny rzecznik prasowy ZUS woj. mazowieckiego.
ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, które jakoby pochodzą z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, nie potwierdzać ich przeczytania, ani nie otwierać załączonych plików. - Osoby, które mają wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected] – dodaje rzecznik.














Napisz komentarz
Komentarze