Jedną z inwestycji na terenie miasta, która jest ważna z punktu widzenia funkcjonowania lotniska cywilnego na Sadkowie, jest budowa peronu „Radom Wschodni” w okolicach wiaduktu na ul. Żeromskiego. Kilka tygodni temu o tych planach mówił Ireneusz Marchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. Peron będzie skomunikowany z wiaduktem nad linią kolejową; ten także ma zostać przebudowany. - Chcemy, żeby ten peron był jak najbardziej nowoczesny, żeby nie trzeba było go w przyszłości przebudowywać, więc w tej chwili staramy się skoordynować działania Polskich Linii Kolejowych, działania miasta, w to jest włączone również PPL - mówił w poniedziałek w porannej rozmowie Rozmowie Radia Rekord i TV Dami europoseł Adam Bielan.
Peron miałby obsługiwać podróżnych na linii Warszawa-Radom i Warszawa-Lublin. - Chcemy, żeby peron był bardziej schowany pod wyremontowanym przez miasto wiaduktem tak, żeby ludzie nie musieli zbyt dużo chodzić. Staramy się przekonać miasto, żeby sam wiadukt był poszerzony, żeby miał były tam przynajmniej trzy pasy i zatoczkę dla autobusów, bo zdajemy sobie sprawę, że te autobusy będą bardzo często kursować z miasta przez wiadukt do lotniska - mówił Bielan w rozmowie z Łukaszem Molendą.
Jak twierdzi europoseł, Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” jest gotowe wziąć część kosztów na siebie. Planuje się, że budowa nowego peronu rozpocznie się w 2020 roku i będzie skoordynowana z przebudową wiaduktu.














Napisz komentarz
Komentarze