Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
środa, 17 grudnia 2025 22:41
Reklama

Przebudowa al. Wojska Polskiego rozpoczęta

W czwartek oficjalnie rozpoczęła się przebudowa alei Wojska Polskiego. Za inwestycję, która pochłonie ponad 137 milionów złotych odpowiada konsorcjum firm Mosty-Łódź i Budromost Starachowice.

Wykonawca aktualnie koncentruje się na robotach ziemnych pod wykonanie drugiego wiaduktu na tym odcinku alei Wojska Polskiego. – W tej chwili jesteśmy na etapie wyburzania starych podpór, które były kiedyś planowane do wykonania obiektu, niestety czas obszedł się z nimi w sposób taki, że należy wykonać nowe i w tej chwili przystępujemy do wykonania tej nitki jeśli chodzi o wiadukt, będziemy wykonywać roboty ziemne pod wykonanie tejże nitki i jeśli uda nam się zakończyć to myślę, że tą nitkę moglibyśmy zakończyć w połowie przyszłego roku - mówi Dominik Podsiadło, dyrektor ds. wykonawstwa w Budromost Starachowice.

Arteria uzyska także nową kanalizację sanitarną i deszczową oraz oświetlenie LED. – Wartość wykonania tego wiaduktu pod którym stoimy to ok. 24 mln. brutto, na tejże budowie jest do wykopania ponad 140 tys. m3 wykopów, ok. 127 tys. nasypów i ponad 90 tys. ton warstw bitumicznych do ułożenia - dodaje Dominik Podsiadło.

Żeby móc przebudować aleję Wojska Polskiego, potrzeba wykupić grunty, które są położone wzdłuż alei. Pieniądze – ponad 20 milionów złotych na wykup gruntów miał przekazać, według zapewnień wicewojewody Artura Standowicza – wojewoda mazowiecki. Ale jak mówi wiceprezydent Konrad Frysztak, tych pieniędzy nie ma. – Pan wojewoda oszukał radomian, oszukał nas wszystkich, ponieważ jest oficjalne stanowisko wojewody, tych pieniędzy dla Radomia nie ma i nie będzie. Musimy radzić sobie sami, to są duże pieniądze, ale już na najbliższą sesję zabezpieczamy pierwsze środki.

Inwestycja otrzymała dofinansowanie z budżetu państwa w wysokości ponad 93 milionów złotych, czyli 80% wartości. – Musieliśmy odpowiadać na zarzuty m.in. kandydata Prawa i Sprawiedliwości na urząd prezydenta miasta, pana Wojciecha Skurkiewicza, który zapowiadał, że Radom może otrzymać maksymalnie 50% wartości tej inwestycji. Korzystając ze swojego doświadczenia parlamentarnego wiedziałem, że państwo jest w stanie sfinansować takie inwestycje w wysokości 80% i ta determinacja, ten cel, który sobie postawiłem, dzięki dobrej współpracy udało się osiągnąć. Nie warto czasami słuchać podpowiedzi, które są niekorzystne dla miasta - mówi Radosław Witkowski, prezydent Radomia.

Aleja Wojska Polskiego w nowej wersji ma być gotowa w połowie 2020 roku.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

pol 21.09.2018 15:23
Mam pytanie może warto jak przy budowie trasy NS ustawić duże plakaty informujące o imwestycji żeby przejeżdżający szczególnie spoza Radomia wiedzieli co się dzieje, bo ta drogą to była od prawie 30 lat fatalna reklama Radomia. Jeden z takich plakatów na betonowej podstawie marnuje się na jednym końcu budowy trasy NS gdzie jest minimalny ruch.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
22 21.09.2018 15:17
Super w końcu rusza budowa, tylko jednego nie rozumiem. Czemu nie zdecydowano się na bezkolizyjne skrzyżowanie w rejonie ronda kozienickiego? Wg artykułu koszt budowanego dużego wiaduktu nad torami (al. Wojska Polskiego) to 24 mln zł to czy naprawdę nie można było przygotować projektu wiaduktu w ciągu ulic Żółkiewskiego - Zwolńskiego (DK12 na Lublin). Rozumiem, że problemem było tu to, że PiS obiecał 80% dofinansowania dopiero jak już projekt dawno był gotowy i jego zmiana była niemożliwa, bo opóźniłaby to pewnie wszystko o rok, ale PO-PiS mogli się dogadać już na początku przy tworzeniu projektu i zamówić, tak jak np. obecnie przy wiadukcie na Żeromskiego, wykonanie dwóch wariantów projektu. Tak, to teraz będzie trzeba przerabiać to skrzyżowanie za kilka lat (będzie wtedy już na szczęście dostęp do dofinansowania z UE).

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 21.09.2018 16:09
Zgadzam si w pełni z 22. Ciekawe jak przez to nowe rondo przy Kozienickiej, baron Suski zamierza wwieźć i wywieźć te 10 milionów klientów nowego portu lotniczego?

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
MOBIL 21.09.2018 18:11
Pierwotne plany zakładały budo węzła bezkolizyjnego, ale w polszcze , jak to w polszcze kurnia nigdy nie można zrobicĆraz a dobrze. Wkurzyłem się.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
mi(R)co 21.09.2018 14:59
Witkowski to niedługo sam w to uwierzy, że ta inwestycja to jego zasługa. Tylko pisiory robiły pod górę. Żałosne...

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Duduś. 21.09.2018 14:19
Skoro roboty mają być ukończone w połowie 2020 roku, to jak znam życie nastąpi to w połowie 2023 roku.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama