Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
wtorek, 23 grudnia 2025 05:01
Reklama

Skarżysko-Kamienna. Prawie 32 mln zł na tunel pod torami

Dobra wiadomość dla mieszkańców Skarżyska i osób korzystających ze stacji kolejowej w tym mieście. Zarząd Województwa Świętokrzyskiego wybrał do finansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego projekt budowy tunelu pod torami w obrębie dworca kolejowego na stacji Skarżysko – Kamienna.

Zarząd województwa przeznaczy na ten cel prawie 32 miliony złotych. Projekt będzie realizowany przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Projekt pod nazwą „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko Kamienna” realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego, działania „Infrastruktura kolejowa”. Całkowita wartość projektu to 45 mln 709 tys. zł.

Dofinansowanie z RPO wyniesie 85 procent wydatków kwalifikowalnych, czyli dokładnie 31 mln 587 tys. zł. - Wybudowanie tunelu pod torami w miejsce obecnej kładki dla pieszych, która zostanie zlikwidowana, w radykalny sposób poprawi warunki obsługi podróżnych – podkreśla wicemarszałek Jan Maćkowiak. – Poprawi się dostępność stacji kolejowej, a przede wszystkim bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz osób korzystających z usług kolei. Całe przedsięwzięcie obejmuje nie tylko budowę przejścia pod torami spełniającego funkcję tunelu pieszo – rowerowego, połączonego ze zmodernizowanym budynkiem dworca, ale także przebudowę i dostosowanie do współczesnych wymogów peronów nr 1 i nr 2. Sama modernizacja dworca kolejowego prowadzona będzie w ramach odrębnego projektu, realizowanego przez PKP S.A. z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. W ramach projektu „Budowy zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko Kamienna” wykonanych zostanie także szereg prac towarzyszących w zakresie odwodnienia torów stacyjnych, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki trakcyjnej i nietrakcyjnej oraz teletechniki. Zgodnie z przygotowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe harmonogramem, przewidywany termin uzyskania decyzji środowiskowej i opracowania Programu Funkcjonalno - Użytkowego to drugi – trzeci kwartał tego roku. Całe przedsięwzięcie ma być zrealizowane przez PKP PLK do końca 2020 roku.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama