Zarząd województwa przeznaczy na ten cel prawie 32 miliony złotych. Projekt będzie realizowany przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Projekt pod nazwą „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko Kamienna” realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego, działania „Infrastruktura kolejowa”. Całkowita wartość projektu to 45 mln 709 tys. zł.
Dofinansowanie z RPO wyniesie 85 procent wydatków kwalifikowalnych, czyli dokładnie 31 mln 587 tys. zł. - Wybudowanie tunelu pod torami w miejsce obecnej kładki dla pieszych, która zostanie zlikwidowana, w radykalny sposób poprawi warunki obsługi podróżnych – podkreśla wicemarszałek Jan Maćkowiak. – Poprawi się dostępność stacji kolejowej, a przede wszystkim bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz osób korzystających z usług kolei. Całe przedsięwzięcie obejmuje nie tylko budowę przejścia pod torami spełniającego funkcję tunelu pieszo – rowerowego, połączonego ze zmodernizowanym budynkiem dworca, ale także przebudowę i dostosowanie do współczesnych wymogów peronów nr 1 i nr 2. Sama modernizacja dworca kolejowego prowadzona będzie w ramach odrębnego projektu, realizowanego przez PKP S.A. z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. W ramach projektu „Budowy zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko Kamienna” wykonanych zostanie także szereg prac towarzyszących w zakresie odwodnienia torów stacyjnych, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki trakcyjnej i nietrakcyjnej oraz teletechniki. Zgodnie z przygotowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe harmonogramem, przewidywany termin uzyskania decyzji środowiskowej i opracowania Programu Funkcjonalno - Użytkowego to drugi – trzeci kwartał tego roku. Całe przedsięwzięcie ma być zrealizowane przez PKP PLK do końca 2020 roku.














Napisz komentarz
Komentarze