Ponad 30-osobowa grupa spotkała się z instruktorką Magdaleną Szpak – pedagożką teatru i menedżerką kultury z Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego, wykładowczynią na studiach podyplomowych „Pedagogika teatru”, współprowadzonych przez Instytut Teatralny i Instytut Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Podczas trzygodzinnych warsztatów nauczyciele mieli okazję zapoznać się z portalem „Teatroteka Szkolna” zachęcającym do wykorzystywania metod pedagogiczno-teatralnych na lekcjach oraz w ramach zajęć pozalekcyjnych (np. kołach teatralnych, lekcjach wychowawczych), opracowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. W ramach doświadczenia warsztatowego, uczestnicy mogli spojrzeć na teatr i pedagogikę teatru z innej perspektywy, poznali metody pedagogiczno-teatralne, przyjrzeli się, w jaki sposób pedagogika teatru może być przydatna w działaniu szkolnym na lekcji lub na zajęciach pozalekcyjnych.
Jak potwierdzają uczestnicy, było do bardzo wartościowe doświadczenie, które potwierdziło, że teatr szkolny to świat wyjątkowy, a rolą nauczycieli czy opiekunów grup teatralnych jest uwrażliwienie uczniów, pomoc w otworzeniu się na nowe doświadczenia, rozwijanie ich umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych. Celem nadrzędnym jednak powinno być rozwijanie pasji przy dobrej zabawie.
– Ddziałania nakierowane na rozwijanie ostrowieckiej szkolnej sceny teatralnej obejmować będą kolejne konkursy na małe formy teatralne oraz warsztaty adresowane do uczniów – zapewniła Marta Dobrowolska – Wesołowska z Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych Urzędu Miasta.















Napisz komentarz
Komentarze