Na inwestycje na drogach krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych zarezerwowano prawie 63 mln zł. Z tego ponad 55 mln zł miasto wyda na drogi publiczne. Największą inwestycją jest budowa południowej obwodnicy Radomia, która potrwa do 2014 r. Jej całkowity koszt to 200 mln zł, z czego 35 mln zł zarezerwowano na przyszły rok. Za te pieniądze zostanie przygotowana dokumentacja projektowa; w następnej kolejności będzie określony zakres prac. Południowa obwodnica Radomia połączy ul. Grzecznarowskiego z drogą krajową nr 7. – To inwestycja o ogromnym znaczeniu dla rozwoju miasta i jego okolic. Będzie miała duży wpływ na poprawę koniunktury miasta i powiatu radomskiego, podniesie naszą atrakcyjność inwestycyjną – stwierdził prezydent Andrzej Kosztowniak.
10 mln zł w przyszłorocznym budżecie zarezerwowano na kontynuację budowy przedłużenia ul. Mieszka I (od ul. Żółkiewskiego do ul. Witosa). Zaplanowano opracowanie dokumentacji technicznej, roboty drogowe i wykonanie odwodnienia. Prace potrwają do 2013.
Bardzo ważną dla miasta inwestycją będzie budowa trasy N-S. W przyszłym roku zostanie opracowana dokumentacja projektowa, zaplanowano także prace przygotowawcze, przygotowanie procedury przetargowej, roboty drogowe, wykonanie odwodnienia i oświetlenia. Trasa powstanie etapami – od ul. Prażmowskiego do ul. Żeromskiego (etap pierwszy) oraz od ul. Młodzianowskiej do połączenia z projektowaną obwodnicą południową (etap drugi). Co istotne, realizacja tego drugiego odcinka zsynchronizowana będzie z budową wiaduktu nad torami przy ul. Młodzianowskiej.
W przyszłym roku ma zostać opracowana dokumentacja techniczna dla przebudowy gminnych fragmentów dróg krajowych nr 9 i 12, czyli ulic Wojska Polskiego i Żółkiewskiego na odcinku od ul. Zbrowskiego do ul. Kozienickiej wraz z przebudową ul. Zwolińskiego. Miasto wyda na to 750 tys. zł. Gmina będzie ubiegać się o dofinansowanie m.in. z Unii Europejskiej.
W przyszłorocznych planach jest także przebudowa ul. Młodzianowskiej na odcinku od ul. ks. Sedlaka do połączenia z projektowaną obwodnicą Południową (obwodnica Śródmiejska). Na ten cel zarezerwowano 2 mln zł.
Osobnym wydatkiem jest wykup gruntów pod budowę dróg, co pochłonie 7 mln zł.
Na drogi gminne przeznaczono w budżecie 2 mln 650 tys. zł. Z tego 2 mln zł zarezerwowano na budowę ulic w ramach tzw. czynów społecznych. Nową inwestycją będzie przebudowa ul. Hodowlanej, gdzie fabrykę wybuduje spółka Aplisens, krajowy lider w produkcji aparatury kontrolno-pomiarowej.
W przyszłym roku opracowana zostanie dokumentacja techniczna dla rozbudowywanej ul. Zubrzyckiego (za 250 tys. zł).
Na drogi wewnętrzne miasto zarezerwowało 4 mln 250 tys. zł. Z tego 2 mln zł pochłoną tzw. czynówki. W przyszłym roku zostanie opracowana dokumentacja techniczna, zostaną również wykonane roboty drogowe czy odwodnienie w modernizowanej strefie Łucznik.
Nowa inwestycja to przebudowa przepustu pod ul. Owalną w Radomiu – m.in. na dokumentację czy roboty drogowe miasto wyda 250 tys. zł.
Gmina planuje również przeznaczyć 500 tys. zł na oświetlenie ulic. Część tej kwoty pochłonie montaż lamp na ulicach budowanych w ramach tzw. czynów drogowych. Przebudowane ma zostać m. in. oświetlenie drogi krajowej nr 7 (ul. Kielecka – od ul. Topiel do ronda Łaskiego).














