Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
sobota, 6 grudnia 2025 04:29
Reklama

Kolejarze dokończą remont przejazdów

Ta wiadomość powinna ucieszyć wszystkich kierowców - niebawem kolejarze dokończą rozpoczęty w zeszłym roku remont przejazdów kolejowych przy ulicach Gajowej i Wjazdowej oraz Młodzianowskiej. Pokonanie torowisk w tych miejscach to nie lada sztuka, która grozi uszkodzeniem zawieszenia auta.

Na opłakany stan obu przejazdów kolejowych kierowcy skarżą się od wielu lat. Nad torami przecinającymi ulice Gajową i Młodzianowską mają powstać dwupoziomowe, bezkolizyjne przejazdy. Inwestycje, na których realizację potrzeba milionów złotych, są póki co w fazie planowania. Roboty ruszą więc nieprędko. 

Do tego czasu trzeba czasami odstać swoje przed opuszczonymi zaporami. Całe szczęście niebawem znikną potworne dziury i koleiny w asfaltowych nawierzchniach pomiędzy szynami, czyli na terenie, za którego stan odpowiada kolej.

- Firma Strabag na zlecenie PKP będzie w lipcu i sierpniu remontowała przejazdy kolejowe na terenie Radomia. Będzie to kontynuacja prac rozpoczętych w roku ubiegłym. Remonty odbędą się na przejazdach przy ulicy Wierzbickiej, Krynickiej, Gajowej i Wjazdowej, a także Młodzianowskiej - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Obecnie wykonawca uzgadnia z miejskimi drogowcami organizację ruchu i objazdy, które będą obowiązywały w czasie robót. W pobliżu przejazdu przy ulicach Gajowej i Wjazdowej zgromadzono nowe podkłady kolejowe i przywieziono część sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia prac. 

Kolejny etap remontu przejazdów kolejowych na terenie Radomia związany jest z rozpoczynającą się modernizacją odcinka linii kolejowej nr 8 Radom - Skarżysko-Kamienna. Inwestycja będzie kosztować blisko 26 milionów złotych brutto. Wszystkie roboty na szlaku kolejowym mają potrwać osiem miesięcy. 


Obecnie na niektórych odcinkach linii od Radomia do Skarżyska-Kamiennej obowiązują liczne ograniczenia prędkości, w niektórych miejscach nawet do 30 km/h. Po modernizacji pociągi na tej trasie mają poruszać się z predkością do 120 km/godz., co pozwoli znacznie skrócić czas ich przejazdu. Inwestycja zostanie zrealizowana w formule „Projektuj i buduj”. Zakres robót zakłada modernizację blisko osiemnastokilometrowego odcinka. Pracownicy firmy Skanska wymienią nawierzchnię torową, elementy 9 rozjazdów kolejowych, zabudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów (EOR), a także zajmą się regulacją sieci trakcyjnej. W ramach inwestycji przebudowane zostaną przejazdy i przejścia kolejowe. W podradomskich Trablicach zostanie zmodernizowany most kolejowy.


Podziel się
Oceń

Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama