Na opłakany stan obu przejazdów kolejowych kierowcy skarżą się od wielu lat. Nad torami przecinającymi ulice Gajową i Młodzianowską mają powstać dwupoziomowe, bezkolizyjne przejazdy. Inwestycje, na których realizację potrzeba milionów złotych, są póki co w fazie planowania. Roboty ruszą więc nieprędko.
Do tego czasu trzeba czasami odstać swoje przed opuszczonymi zaporami. Całe szczęście niebawem znikną potworne dziury i koleiny w asfaltowych nawierzchniach pomiędzy szynami, czyli na terenie, za którego stan odpowiada kolej.
- Firma Strabag na zlecenie PKP będzie w lipcu i sierpniu remontowała przejazdy kolejowe na terenie Radomia. Będzie to kontynuacja prac rozpoczętych w roku ubiegłym. Remonty odbędą się na przejazdach przy ulicy Wierzbickiej, Krynickiej, Gajowej i Wjazdowej, a także Młodzianowskiej - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Obecnie wykonawca uzgadnia z miejskimi drogowcami organizację ruchu i objazdy, które będą obowiązywały w czasie robót. W pobliżu przejazdu przy ulicach Gajowej i Wjazdowej zgromadzono nowe podkłady kolejowe i przywieziono część sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia prac.
Kolejny etap remontu przejazdów kolejowych na terenie Radomia związany jest z rozpoczynającą się modernizacją odcinka linii kolejowej nr 8 Radom - Skarżysko-Kamienna. Inwestycja będzie kosztować blisko 26 milionów złotych brutto. Wszystkie roboty na szlaku kolejowym mają potrwać osiem miesięcy.















