Studenci zagraniczni wybierają nasze rodzime uczelnie, kierując się zarówno marką, ofertą uczelni ale także i wizerunkiem miasta czy też całego regionu. Dlatego w celu zbudowania spójnego systemu promocji studiów w Polsce, powstała kampania wizerunkowa „Ready, Study, Go! Poland!”.
Ministerstwo zaprasza wszystkie chętne uczelnie do promowania swojej oferty studiów, zaprezentowania specjalności, pochwalenia się sukcesami naukowców czy też studentów. W taki sposób swoją ofertę uczelnie promowały podczas z targów "Education Abroad" w Kijowie oraz konferencji w Bangkoku.
Jak możemy przeczytać na stronie ministerstwa: "W ciągu ostatnich trzech lat liczba studentów z Ukrainy wzrosła w Polsce aż trzykrotnie – dziś studiuje ich u nas już ponad sześć tysięcy, to najsilniejsza zagraniczna reprezentacja w polskich szkołach wyższych. Najchętniej wybierają kierunki techniczne, filologiczne i ekonomiczne".

Jeszcze przed końcem tego roku akademickiego ministerstwo planuje ogłoszenie konkursu grantowego dla uczelni, które w innowacyjny sposób promują się za granicą, szacujemy że pula konkursu będzie na poziomie około dwóch mln zł. W MNiSW trwają prace nad przygotowaniem dedykowanego uczelniom katalogu dobrych praktyk, który opisywać będzie najlepsze przykłady strategii promocyjnych szkół wyższych z całego świata.
Już dziś warto zacząć tworzyć pozytywny wizerunek naszych radomskich uczelni!
źródło: MNiSW













