Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
sobota, 6 grudnia 2025 17:08
Reklama

Remont będzie tańszy niż przewidywano

Nieco ponad 2,5 miliona złotych będzie kosztowała przebudowa dwóch ulic w centrum Radomia, z czego aż 2 mln. dołoży inwestor budowanego marketu Kaufland. Roboty rozpoczną się na Dzierzkowskiej i Nowogrodzkiej jeszcze w wakacje i potrwają do połowy listopada.

Miejscy drogowcy otworzyli oferty, które napłynęły w przetargu na wykonanie inwestycji. Zainteresowanych przebudową ul. Dzierzkowskiej i Nowogrodzkiej jest siedem firm. 

Najtańszą złożył radomski Interbud - 2 miliony 513 tysięcy złotych. Najwięcej zażądała firma Unibep z Bielska Podlaskiego - 3 miliony 900 tysięcy 742 złote.

Obie ulice wybudowano w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku i od tamtej pory były tylko doraźnie łatane przez drogowców. Szczególnie jezdnia ul. Nowogrodzkiej jest w opłakanym stanie, fatalne są też chodniki. W sumie przebudowane będą jezdnie i trotuary na odcinku 460 metrów. 

- Przewidujemy wymianę całej infrastruktury podziemnej, czyli kanalizacji deszczowej, sanitarnej oraz sieci wodociągowej. Obie ulice będą miały nową nawierzchnię i chodniki, zbudujemy miejsca postojowe, zamontujemy także nowe oświetlenie - wylicza zakres planowanych prac Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Poprawi się również bezpieczeństwo pieszych. U zbiegu Dzierzkowskiej i Nowogrodzkiej, w pobliżu wyjścia z budynku ZUS, powstanie wyniesione skrzyżowanie. Kierowcy będą musieli więc zwolnić dojeżdżając do "zebry" przecinającej jezdnię. 

- Przebudowa rozpocznie się jeszcze w czasie wakacji i potrwa do połowy listopada - informuje Dariusz Dębski.

Wstępnie szacowano, że przebudowa ul. Dzierzkowskiej i Nowogrodzkiej będzie sporo droższa. W kosztach inwestycji miały partycypować  Wodociągi Miejskie, dokładając ze swojej kasy 600 tysięcy złotych. Natomiast z budżetu miasta przeznaczyło na ten cel 1,1 miliona złotych. Jeśli najtańsza oferta Interbudu będzie spełniała wszelkie wymogi i miejscy drogowcy podpiszą umowę z tym przedsiębiorstwem, to wkład miasta będzie zdecydowanie mniejszy niż zakładano. 


Podziel się
Oceń

Reklama