
- Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na modernizację stacji Radom złożyło 12 wykonawców. Teraz komisja przetargowa sprawdzi poprawność złożonych ofert i wybierze 5 najbardziej spełniających warunki udziału w postępowaniu przetargowym - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK. - Cała procedura jest elementem dwustopniowego postępowania przetargowego, które ma wyłonić wykonawcę prac na stacji w Radomiu. Jest to część planu modernizacji całej linii między Warszawą a Radomiem. Na stacji Radom wymienione i zaprojektowane od nowa będą wszystkie układy torów, urządzenia sterowania ruchem kolejowym czy urządzenia zasilania sieci trakcyjnej prądem. Plan zakłada również budowę nowych, wyższych peronów, przystosowanych do obsługi niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem czy rodziców z dziećmi w wózkach.
Prace budowlane na całej trasie Radom - Warszawa mają być podzielone na kilka etapów: prace na stacji w Radomiu, modernizację linii Warszawa Okęcie – Warka oraz Warka – Radom.
- Na tym ostatnim fragmencie zamierzamy dobudować drugi tor, by usprawnić możliwość prowadzenia ruchu pociągów. Obecnie trasa jest jednotorowa. Celem całej modernizacji jest umożliwienie jazdy pociągów z maksymalną prędkością 160km/h, co jest wartością typową dla linii magistralnych w krajach zachodniej Europy. W tym momencie podróż z Radomia do Warszawy trwa ok. dwóch godzin, ten czas można skrócić nawet o połowę - tłumaczy Dutkiewicz. - Część z tych zadań planujemy wykonać w tej perspektywie finansowania unijnego czyli muszą one zostać zakończone i rozliczone z upływem 2015 roku.Modernizacja całej linii kolejowej nr 8 na odcinku Radom - Warszawa ma kosztować 1,5 mld zł. Inwestycja będzie w 85 procentach dofinansowana z funduszy unijnych.















