
"Od wczesnej wiosny tego roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą procedury przetargowe na opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót dla poszczególnych odcinków tej linii kolejowej. Zawarcie umów pozwalających na rozpoczęcie prac budowlanych, przewidziane jest na przełomie roku 2013 i 2014. Zgodnie z przyjętymi harmonogramami, pierwsi pracownicy firm wykonawczych wejdą na plac budowy w pierwszym kwartale przyszłego roku. PKP Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie prac od modernizacji stacji kolejowej w Radomiu. (...) Prace te będą uzupełnieniem zakończonego właśnie przez PKP SA gruntownego remontu dworca i zakończą się I kwartale 2015 roku" - czytamy w komunikacie PKP PLK.
Wg planów w Radomiu zmodernizowany zostanie tunel dla pieszych pomiędzy Placem
Dworcowym a ulicą Domagalskiego. Od strony ul. Domagalskiego zostanie
przeprowadzony remont schodów. Zmienią się perony. Staną na nich nowe
wiaty, ławki, tablice informacyjne.
W ramach modernizacji peronów,
zostaną zamontowane windy dla niepełnosprawnych. Winda osobowa na peron
nr 1 zostanie zlokalizowana po lewej stronie przejścia, idąc od strony
dworca kolejowego, natomiast windy na perony nr 2 i 3 zostaną
zamontowane po lewej stronie przejścia. Schody na peron nr 1 znajdą się
po lewej stronie przejścia, natomiast na perony nr 2 i 3 po obu stronach
przejścia. Projekt remontu zakłada zainstalowanie na terenie peronów
i przejścia podziemnego dynamicznej informacji pasażerskiej. Na kilku
elektronicznych tablicach będą wyświetlane komunikaty dotyczące nazwy
przystanku, numer linii, prognozowanego czasu odjazdu pociągu, a także
ogłoszenia specjalne. Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb
osób niewidomych i słabo widzących.
Przypomnijmy, że modernizacja linii kolejowej nr 8 Warszawa - Radom została podzielona na dwa etapy. Pierwszy zakłada modernizację stacji Radom oraz odcinka Warszawa Okęcie – Warka, dzięki czemu pociągi pojadą nią z prędkością do 160 km/h. Prace te zostaną przeprowadzone w latach 2014-2016.
Drugi etap przewiduje modernizację na odcinku między Warką a Radomiem. Oprócz modernizacji istniejących torów, powstanie na tym odcinku drugi tor, dzięki czemu będzie możliwe uruchamianie większej liczby pociągów na trasie z Warszawy do Radomia.
- Popularna „Ósemka” jest intensywnie wykorzystywana przez mieszkańców południowej aglomeracji Warszawy i Radomia. Modernizacja tej linii jest niezbędna dla zapewnienia sprawnego transportu rosnącej liczby pasażerów. Głównym problemem projektu jest nieuporządkowany stan prawny wielu nieruchomości, co miało również wpływ na podział realizacji inwestycji na dwie perspektywy finansowe UE. Jednak po zakończeniu prac mieszkańcy Radomia będą mogli liczyć na zdecydowanie szybszy dojazd do stolicy - mówi Robert Hurkała dyrektor projektu, odpowiedzialny za inwestycję z ramienia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.













