Szukaj ciekawych ofert pracy
Pierwszym skojarzeniem jakie ma większość osób z serwisem Linkedin to szukanie nowej pracy. I jest to właściwe skojarzenie. Samo konto w serwisie ma charakter zawodowego CV. Uzupełniamy swoje aktualne miejsce pracy, wykształcenie, zawodową historią. Dodajemy także swoje umiejętności i najmocniejsze kompetencje. W ten sposób możemy odpowiadać na oferty pracy jakie są publikowane na Linkedin. Nie musimy już wysyłać oddzielnego dokumentu CV. Wystarczy, iż w odpowiedzi na ogłoszenie udostępniamy pracodawcy swój profil w sieci. Ponieważ naszym zawodowym resume jest nasz profil warto przygotować go dokładnie i rzetelnie. Tym co pomoże w wyróżnieniu się to chociażby używanie w opisach, słów kluczowych związanych z naszą branżą czy wykonywanym przez nas zawodem. Rozwijając swoją obecność na Linkedin można też dodać wartościowe kontakty do tzw. sieci znajomych. Dobrze gdyby były to osoby, z którymi pracowaliśmy i które z chęcią napiszą nam w serwisie krótką zawodową rekomendację naszej osoby.
Buduj wizerunek eksperta i niech praca znajdzie Ciebie
Dobrze zbudowany profil na Linkedin w połączeniu z naszą ciekawą, codzienną aktywnością w tej sieci to dobry sposób by nowa praca znalazła nas sama. O tym jak przygotować wysokiej jakości profil napisaliśmy już wcześniej. Pamiętajmy jednak by być aktywnym w sieci na co dzień. Publikować oraz udostępniać ciekawe i interesujące treści związane z naszą branżą. Aktywnie i wartościowo komentować posty innych a także konsekwentnie poszerzać swoją sieć zawodowych kontaktów w Linkedin. Dzięki temu istotnie zwiększamy szanse by nasz profil pojawiał się w wynikach wyszukiwania Trafią wedy na niego osoby z dla agencji pracy i head hunterów którzy sami aktywnie szukają pracowników dla swoich klientów lub pracodawcy, którzy samodzielnie prowadzą rekrutacje na Linkedin.
Nawiązuj nowe kontakty i buduj swój biznes
Zaawansowanym sposobem wykorzystanie LInkedina jest używanie go do prowadzenia biznesu. To miejsce, którego użytkownicy stanowią atrakcyjną grupę zawodową do sprzedaży produktów i usług, szczególnie w obszarze B2B. W tej kwestii można sięgnąć po pomoc wyspecjalizowanej i znającej się na tym agencji. Pomoże ona maksymalnie wykorzystać potencjał marketingowy i sprzedażowy Linkedin. Ciekawym miejscem z przydatnymi informacjami na ten temat jest ten serwis: https://obtk.pl/prowadzenie-linkedin/. Dowiemy się tutaj jak profesjonalna agencja może pomóc nam wykorzystać potencjał Linkedin w docieraniu do nowych klientów.
Bez względu na to czy naszym celem jest szukanie pracy jej zmiana czy pozyskanie nowych kontrahentów, Linkedin to sieć społecznościowe z największym potencjałem biznesowym. Warto mieć tam konto, potrafić używać tego serwisu i wykorzystywać jego potencjał.