Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 09:34
Reklama Fotowoltaika

Nowy amfiteatr w Radomiu coraz bliżej. Podpisano umowę na projekt architektoniczny

W sali widowiskowej MOK Amfiteatr odbyła się konferencja prasowa połączona z uroczystym podpisaniem umowy na opracowanie projektu architektoniczno-budowlanego nowego amfiteatru w Radomiu. Zwycięzcą przetargu została firma Home of Houses Group Sp. z o.o. z Poznania, którą reprezentował prezes Rafał Mysiak.

W wydarzeniu uczestniczyli także prezydent Radomia Radosław Witkowski, jego zastępca Łukasz Molenda oraz dyrektor amfiteatru Waldemar Dolecki. 

– Dziś mamy 45-lecie, będziemy podpisywali umowę i dobrze by było, jakby na 50-lecie można było już mieć podpisaną umowę na realizację bądź być w trakcie budowy nowego obiektu – mówił dyrektor Waldemar Dolecki, przypominając, że radomski amfiteatr rozpoczął działalność we wrześniu 1980 roku. 

Podkreślił, że planowana inwestycja obejmuje nie tylko zadaszenie sceny i widowni, ale także stworzenie całego nowoczesnego kompleksu kulturalnego. Oprócz widowni na około 300 miejsc siedzących i 500 stojących, projekt przewiduje przestrzeń edukacyjną z pracowniami, część administracyjną, całoroczną halę widowiskową oraz restaurację z ogrodem zimowym i tarasem widokowym na panoramę Radomia. 

Symbolicznego charakteru wydarzeniu dodał fakt, że umowa została podpisana pamiątkowym długopisem przygotowanym pięć lat temu, na 40-lecie amfiteatru. 

Prezydent Radosław Witkowski podkreślał znaczenie przedsięwzięcia dla lokalnej społeczności. – Przed nami nowoczesny obiekt z pełnym zadaszeniem i podziemnym parkingiem. To inwestycja, która wpisuje się w potrzeby mieszkańców Radomia – mówił. 

Dodał także, że dokumentacja projektowa ma być gotowa do końca przyszłego roku. – To pierwszy krok w stronę budowy nowego amfiteatru, który ma stać się wizytówką miasta i nową przestrzenią dla kultury – podkreślił. 

Wiceprezydent Łukasz Molenda zwrócił uwagę na estetykę i funkcjonalność obiektu. – Bardzo istotne jest, aby nowy amfiteatr harmonijnie wpisywał się w otaczający go, niedawno odnowiony park. Powinien być nie tylko funkcjonalny, ale także piękny, ekologiczny i przyjazny wszystkim grupom społecznym – zaznaczył. 

Jednocześnie wskazał na kolejne wyzwania. – Teraz musimy pozyskać środki na realizację przedsięwzięcia. Liczymy na montaż finansowy z różnych źródeł, w tym unijnych – dodał. 

Prezes Home of Houses Group, Rafał Mysiak, zapewnił o pełnym zaangażowaniu zespołu w przygotowanie dokumentacji. Również prezydent Witkowski wyraził przekonanie, że współpraca z poznańską pracownią architektoniczną to „dobry mariaż, zwiastujący pomyślne rezultaty”. 

Podpisanie umowy zostało uznane przez uczestników konferencji za początek długiej drogi, ale zarazem za wydarzenie o ogromnym znaczeniu symbolicznym. W 45-lecie działalności amfiteatru Radom zrobił krok w stronę nowoczesnej inwestycji, która – jak podkreślali obecni – ma szansę stać się nie tylko ważnym centrum kulturalnym, lecz także architektoniczną wizytówką miasta. 

 

 

Powiązane galerie zdjęć:

Ankieta: Jakie funkcje Nowego Amfiteatru w Radomiu są dla Ciebie najważniejsze?
Zadaszona scena i większa widownia
63%
Hala widowiskowa dostępna przez cały rok
20%
Pracownie edukacyjne i przestrzeń dla młodzieży
3%
Restauracja z ogrodem zimowym i tarasem widokowym
3%
Parking podziemny i lepsze zaplecze techniczne
10%
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama