Przystanek znajdzie się między torami na linii kolejowej nr 8. Wybudowany został już nowy filar, do którego mocowana jest konstrukcja wiaduktu. Wykonawca przygotował też teren, na którym znajdzie się przystanek.
- Zbudowano tymczasowy przejazd niezbędny do wjazdu specjalistycznych maszyn. Usuwane są kolizje. Kolejno w czerwcu – gdy powstanie pierwsze przęsło wiaduktu – zaplanowano budowę odwodnienia peronu, fundamentów oraz ścian peronowych - informuje Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Między torami znajdzie się peron wyspowy dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i z ciężkimi bagażami. Wejście będzie możliwe z wiaduktu schodami stałymi, ruchomymi i windami.
- Nowy obiekt dla wygody pasażerów będzie wyposażony w wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Poruszanie się ułatwią czytelne oznakowania, elektroniczne wyświetlacze i gabloty z rozkładem jazdy, tablice informacyjne. Przy wejściach do peronów ustawione zostaną stojaki na rowery. Będzie LED-owe oświetlenie, nagłośnienie i monitoring. Dla osób niewidomych i niedowidzących zaplanowano ścieżki naprowadzające na powierzchni peronu - wylicza Karol Jakubowski.
Planowane zakończenie budowy peronu planowane jest na II kwartał 2025 r.


















Napisz komentarz
Komentarze