Zakończyły się już próby
obciążeniowe nowego wiaduktu w ciągu ulicy Młodzianowskiej,
zbudowanego nad torami kolejowymi. Pomiary przeprowadzone przez
pracowników specjalizującej się w tego typu badaniach firmy Aspekt
z Jaworzna wypadły pomyślnie. Ugięcie konstrukcji nie przekroczyło
bowiem norm przewidzianych przez projektanta.
05.07.2016 13:24
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale
na YouTube - TUTAJ.
Próby obciążeniowe to jedno z
niezbędnych działań związanych z dopuszczeniem do użytkowania
każdego obiektu mostowego. Składają się na nie testy statyczne
oraz dynamiczne. 4 lipca pracownicy firmy Aspekt zamontowali pod
płytą wiaduktu sprzęt pomiarowy. Na przeprawę wjechały najpierw
trzy ciężarówki, każda ważąca 32 tony. Potem dołączyły do
nich jeszcze kolejne trzy wywrotki. Dopuszczalne ugięcie płyty
wiaduktu przy tym obciążeniu nie mogło przekroczyć 20 milimetrów.
Okazało się, że czujniki wykazały o wiele mniejsze. Kiedy
ciężarówki zjechały z wiaduktu, fachowcy zmierzyli tak zwane
odciążenie płyty obiektu. W czasie próby statycznej precyzyjnie
sprawdzano ponadto stabilność podpór konstrukcji. Próby
dynamiczne trwały o wiele krócej - polegały one na tym, że
ciężarówki z różną prędkością przejeżdżały przez wiadukt.
W czasie przejazdu mierzono przyrost obciążeń płyty. Ten test
również wypadł pozytywnie.
Nowy wiadukt na ulicy
Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonywanie linii kolejowej
do Skarżyska-Kamiennej. Dotychczasowy przejazd kolejowy został
zlikwidowany, a w jego miejscu powstał wiadukt o długości 190
metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na
obiekcie ma siedem metrów szerokości. Przeprawa nad torami powstała
w ramach budowy nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej. Całą
inwestycję wykonuje konsorcjum firm Budromost-Starachowice z
Wąchocka oraz Mosty-Łódź z Łodzi.
Najświeższe wiadomości z Radomia
i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ.