Większy ruch i wiarygodność strony
Najważniejszą zaletą pozycjonowania bloga jest zwiększenie na nim ruchu. Chyba każdemu autorowi zależy na tym, aby mieć dużą bazę czytelników – właśnie w tym celu zwykle zaczyna się pisać w sieci. Co zrobić, żeby wpisy pojawiały się wyżej w wynikach wyszukiwania? Konieczna jest odpowiednia optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek. Osobą, która może zająć się zwiększeniem widoczności bloga w sieci, jest m.in. SEO freelancer. Warto powierzyć mu pracę nad wypozycjonowaniem strony, aby zwiększyć szanse na dotarcie do nowych czytelników. Specjalista SEO może również podbić widoczność np. sklepu w sieci, aby przyciągnąć potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie bloga jest niemal koniecznością, aby zwiększyć swój autorytet w internecie. Wysoka pozycja w wyszukiwarce kojarzy się czytelnikom lub klientom z wysoką jakością. Osoba czy towar widziany wysoko na liście wyników wyszukiwań wzbudza w ich oczach większe zaufanie. Jeśli blog znajdzie się zatem na szczycie takiej listy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że czytelnik zaufa danej witrynie. Co za tym idzie? Właściciel danego bloga odbierany jest jako ekspert w danej dziedzinie. Zwiększa się również szansa na konwersje – przybliżenie do osiągnięcia konkretnego celu marketingowego czy biznesowego. W marketingu internetowym chodzi bowiem o to, aby bierni użytkownicy zmienili się w aktywnych klientów.
Dotarcie do klientów, optymalizacja i skuteczna analiza
Pozycjonowanie bloga polega m.in. na właściwej analizie słów kluczowych. Jednak analiza to nie koniec. Trzeba też umiejętnie włączyć słowa kluczowe w treści na stronie, aby dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców – najlepiej zainteresowanych tematyką bloga. Ruch generowany przez pozycjonowanie będzie dokładnie sprecyzowany i ukierunkowany, co zwiększa szansę na konwersję. Tym sposobem istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawią się czytelnicy lub klienci zainteresowani zawartością strony (np. sprzedawanym towarem). Więcej na ten temat możesz przeczytać m.in. tutaj: https://michal-brzozowski.pl/pozycjonowanie-wordpress.
Ciężko dziś przebić się z nowymi treściami. Efektywne pozycjonowanie bloga powinno jednak pomóc wybić się nad konkurencją. Dzięki pozycjonowaniu można konkurować z innymi na liście wyników wyszukiwań. Zwiększa to szanse na zdobycie dużego grona czytelników. Poza tym właściwe pozycjonowanie obejmuje również optymalizację pod różne urządzenia (m.in. smartfony i tablety). Dzięki temu odbiorcy niezależnie od obsługiwanego sprzętu przeczytają na nim wybrane treści. Chcąc lepiej dostosować własną strategię marketingową, warto pamiętać również o narzędziach analizy danych. Pozwolą one m.in. śledzić ruch na blogu i zrozumieć, które treści się sprzedają oraz jakie słowa kluczowe generują największy ruch na stronie.















Napisz komentarz
Komentarze