Rower miejski
To podstawowy typ roweru. Dwa koła, rama z kierownicą, przerzutki i hamulce. Rowery miejskie zapewniają nam komfortową pozycję, łatwe wsiadanie i zsiadanie i wygodne przemieszczanie się po asfalcie lub chodniku. Wykorzystywane są w dojazdach do pracy, czy po zakupy, najprościej mówiąc do jazdy po mieście po płaskich odcinkach. Konstrukcja zapewnia możliwość zamontowania bagażnika, a nierzadko dwóch (jeden na konstrukcji z tyłu, drugi w postaci kosza na kierownicy.
Rower crossowy
W przeciwieństwie do rowerów miejskich, rowery crossowe pozwolą nam na wyjazd poza asfaltowe ścieżki i świetnie sprawdzą się w trudniejszym terenie, np. na leśnych ścieżkach. Uproszczona konstrukcja, wprawdzie pozbawiona bagażnika, uchwytów i dodatków, ale wzbogacona o amortyzatory o małym skoku na przodzie, zapewni świetną zabawę tak na krótkich jak i średnich dystansach. Ze względu na przedni amortyzator niestraszne im wertepy polnych ścieżek i średniej jakości nawierzchnia. Ze względu na brak skomplikowanych elementów są tanie w serwisowaniu.
Rowery trekkingowe
Rower trekkingowy to wzbogacona wersja rowerów crossowych i często też z nimi mylona. Jednak ze względu na różnice w konstrukcji ramy (opadająca rama ułatwiająca zsiadanie i wsiadanie), ciężar (często dużo cięższe i solidniejsze niż crossy) i możliwość przystosowania do dalszych tras (możliwość zamontowania tylnego bagażnika i sakw), stanowiąca oddzielną gałąź rowerów turystycznych. Konstrukcja i przerzutki poprawiają komfort jazdy, dzięki czemu jest to bardzo dobry rower do pokonywania dużych odległości.
Rower górski
Można śmiało założyć, że ile typów nawierzchni i terenu tyle typów roweru górskiego. Główna różnica, którą możemy zauważyć to konstrukcja ramy i amortyzatorów. Cechy roweru są tu ściśle powiązane z jego przeznaczeniem. W rowerach górskich przeznaczonych do jazdy po płaskich ścieżkach i sypkiej nawierzchni montuje się lżejszą ramę i szersze opony. Te, które przeznaczone są do jazdy w terenie górzystym mają szerokie opony, wzmocnione koła z hamulcami tarczowymi i przednim amortyzatorem z większym skokiem. Ponadto stosuje się tutaj także amortyzator tylny.
Rowery szosowe
Popularne kiedyś kolarzówki. Dziś rower szosowy to często wyspecjalizowana rama, w której efektywną jazdę przekłada się nad komfortową pozycję i dodatkowe wyposażenie. Dzięki aerodynamicznej pozycji, specjalnej kierownicy i ułożeniu ciała uzyskujemy szybką jazdę i dobre osiągi. Popularne u rowerów szosowych są hamulce tarczowe, lekka konstrukcja i większe koła.
Rower cargo
To branża rowerowa, która cieszy się coraz większą popularnością. Rowery typu cargo są wykorzystywane przede wszystkim w dużych miastach jako transport paczek i materiałów. Pozwala to na ominięcie korków, łatwiejsze i szybsze dotarcie do celu po specjalnie przygotowanych ścieżkach rowerowych i eliminuje problem parkingów i płatnych postojów. Jednym z czołowych, polskich producentów tego typu rowerów jest Foodbike, który kompleksowo zajmuje się całym procesem, od projektu aż po realizację.
Riksza
Podobnie jak z rowerami cargo, sytuacja ma się z rikszami. Rosnące ograniczenia we wjazdach i parkowaniu w okolicach starówek miast, deptaków nadmorskich i promenad sprawiają, że coraz więcej osób stawia na riksze. Turyści też coraz chętniej wybierają ten środek lokomocji z racji tego, że mogą skupić się na widokach i robieniu zdjęć. Rozmiar ramy i przerzutka tylna w rikszy są takie same jak w tradycyjnym rowerze. Riksza różni się dodatkowym kołem i kanapą dla pasażerów umocowaną w osi kół.
I cała reszta ...
Poza wymienionymi wcześniej rowerami rodzina dwukołowców wzbogaciła się o całą rzeszę nowych członków. E-rower, czyli rower elektryczny, rower BMX, który służy do jazdy wyczynowej na rampach, rowery używane w triathlonach, rowery trzykołowe, tandemy, rowery z lodami, handbike'i czy stacjonarne! Swój renesans przechodzi także, popularny kiedyś składany rower, który można włożyć do samochodu i zabrać ze sobą w podróż.
Jaki rower dla kobiety a jaki dla mężczyzny
Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Kiedyś przyjmowało się, że tak zwana "damka" czyli rower o obniżonej ramie jest przeznaczony do jazdy w sukienkach i spódnicach. Dziś również takie rozwiązania występują, ale mężczyźni korzystają z nich równie chętnie co kobiety.
Obecnie wybór roweru nie jest uzależniony od płci, ale przede wszystkim od terenu, po którym chcemy się poruszać. A przy mnogości wariantów i specyfikacji każdy wybierze i skonfiguruje coś dla siebie.
Podsumowanie
Wybór odpowiedniego roweru zależy od naszych preferencji, doświadczenia i terenu, po którym planujemy jeździć. W przypadku rowerów do jazdy do pracy lub po mieście postawimy na duży bagażnik i lekką konstrukcję. Za to na długodystansowe przejazdy świetnie sprawdzą się rowery elektryczne. Przed zakupem roweru warto skorzystać z pomocy specjalistów. Doświadczeni sprzedawcy Foodbike doradzą najkorzystniejszą ofertę dostosowaną do naszych potrzeb i preferencji.














Napisz komentarz
Komentarze