"Na losowe skrzynki lub numery telefonów docierają wiadomości, które zazwyczaj informują o konieczności podjęcia akcji na koncie. Do wiadomości zawsze dołączany jest link, dzięki któremu rzekomo można rozwiązać zaistniały problem" - ostrzega na swojej stronie cert.pl; to firma, która zajmuje się monitorowaniem zagrożeń cyberbezpieczeństwa i incydentów na poziomie krajowym, zespół CERT Polska działa w strukturach NASK – Państwowego Instytutu Badawczego.
PGE Obrót podobnie jak każda firma zajmująca się sprzedażą i obsługą klienta wysyła informacje z przypomnieniami dotyczącymi płatności. Takie wiadomości można w łatwy sposób zweryfikować. Pomagają w tym wygodne, zdalne narzędzia. Zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdej chwili sprawdzić podstawowe dane, takie jak np. kwota do zapłaty czy numer konta. "W treści SMS-a od PGE zawsze znajdziesz nr klienta, który możesz sprawdzić np. na swojej fakturze PGE w swoich smsach nie podaje linków kierujących do systemów płatności internetowych" - przestrzega na swojej stronie PGE Obrót.
Jak zgłosić podejrzaną wiadomość?
Podejrzaną wiadomość SMS zawierającą link można przesłać na konkretny, bezpieczny numer telefonu: "799 448 084 wykorzystując funkcję "przekaż" albo "udostępnij" w swoim telefonie. Trafi ona bezpośrednio do naszych analityków, którzy zdecydują o dopisaniu podejrzanej domeny do listy ostrzeżeń. Z jednego numeru możesz zgłosić maksymalnie 3 wiadomości w ciągu 4 godzin".
Numer służy wyłącznie do zgłaszania prób wyłudzeń internetowych (phishingu, fałszywych aplikacji). Podany numer służy tylko do przyjmowania SMS-ów.















Napisz komentarz
Komentarze