Już w momencie założenia Techmatrans zaczął się specjalizować w dziedzinie wewnątrzzakładowego transportu technologicznego. W jego zakres wchodziło projektowanie, produkcja, montaż i uruchamianie transportu technologicznego oraz magazynów wysokiego składowania.
W 1975 roku przedsiębiorstwo przeniosło się na Potkanów - do nowoczesnych budynków przy ul. Starokrakowskiej 133. W skład PPiDTTiS wchodziły zakłady projektowo-konstrukcyjne w Radomiu i Kielcach oraz zakłady produkcyjne w Radomiu, Dzierżoniowie, Wolbromiu, Opolu Lubelskim i Iławie. Techmatrans uczestniczył w realizacji takich inwestycji jak produkująca popularne syreny, a potem małe fiaty Fabryka Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej i Tychach, Fabryka Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu (warszawy, syreny, fiat 125, polonez), Zakłady Zmechanizowanego Sprzętu Domowego „Predom-Polar” we Wrocławiu, skąd pochodziła większość pralek i lodówek w polskich domach, dzierżoniowskie Zakłady Radiowe Unitra-Diora czy Huta „Stalowa Wola” w Stalowej Woli.
W 1979 roku Techmatrans podpisał 10-letnią umowę z turyńską firma Fata Automation; firmy miały prowadzić wspólne przedsięwzięcia w zakresie wyposażenia w linie technologiczne obiektów przemysłowych. Zakład zatrudniał wówczas ponad 2 tys. pracowników, z których połowa pracowała w macierzystej firmie w Radomiu.
Po dziesięciu latach radomskie przedsiębiorstwo, wraz z podległymi zakładami w Wolbromiu, Iławie i Opolu, zawiązało z Fatą spółkę pod nazwą Polsko-Włoskie Przedsiębiorstwo Realizacji Urządzeń Technologicznych „Tefa” z siedzibą w Radomiu. Nazwę „Techmatrans” zatrzymało zakładowe Biuro Projektowe, które 10 grudnia 1998 roku przekształciło się w spółkę akcyjną. W styczniu 2000 roku Sąd Gospodarczy ogłosił jej upadłość.
W 2010. Techmatrans został kupiony przez Grupę ROSA.
Na podstawie informacji zawartych w „Encyklopedii Radomia” Jerzego Sekulskiego, Radom 2012















Napisz komentarz
Komentarze