Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
środa, 17 grudnia 2025 12:46
Reklama

Xiaomi rozpoczyna rebranding marki Mi

Dokładnie 10 lat temu chiński producent Xiaomi wypuścił na rynek pierwszy smartfon. Od tamtego czasu marka Mi stała się jedną z najchętniej wybieranych. Co ciekawe, w tym roku Xiaomi rozpoczyna rebranding marki Mi. Na czym polega zmiana i czy rzeczywiście ma sens?

Co to jest rebranding?

Rebranding to proces, który polega na dokonaniu zmian postrzegania danej marki. Polega on na modyfikacji elementów, takich jak wygląd logo, nazwa marki czy modyfikacja oferowanych produktów i usługi. Z założenia proces ten ma na celu osiągnięcie lepszej pozycji marki na rynku. Aby tak się stało, rebranding musi być odpowiednio przeprowadzony i zakomunikowany. Na takie zmiany decyduje się wiele firm, w tym również globalnych. Czas zmian nastał również u chińskiego producenta Xiaomi. Na czym polega?

Xiaomi rozpoczyna rebranding marki Mi

Xiaomi to marka, która w ostatnim czasie zyskała na popularności. A to wszystko za sprawą dobrej jakości smartfonów w stosunku do ceny. Do tej pory chiński producent wypuszczał dwie serie: Redmi i Mi.

Ta pierwsza obejmuje telefony w atrakcyjnej cenie, które przeznaczone są dla nieco mniej wymagających użytkowników. Nie posiada topowych podzespołów czy zestawu aparatów. Mimo to ma wszystko, czego od modelu z niskiej półki się oczekuje. Natomiast linia Mi to smartfony, które mają być alternatywą dla średniaków, a nawet topowych modeli z najwyższej półki. Wyposażono je w bardzo dobre wyświetlacze, potężną baterię oraz piekielnie wydajne procesory.

Seria Mi zyskała na popularności, a Xiaomi zadecydowało, że przeprowadzi rebranding marki. Zmiany dotyczą wyeliminowania z nazw produktów przedrostka Mi, który do dziś był nierozerwalny z marką Xiaomi. Od tej pory Mi zostanie zastąpione samodzielną nazwą Xiaomi. To bardzo dobry krok, ponieważ i tak większość osób używa sformułowania Xiaomi, pomimo że to model Mi. Brak tych dwóch liter z pewnością nie zaszkodzi producentowi.

Producent nie chce wprowadzać zbyt dużego zamieszania, dlatego wszystkie dotychczasowe produkty, które w nazwie mają "Mi", zostaną bez zmian. Zmiany zostaną wprowadzone najprawdopodobniej przy premierze nowych linii produktowych. Nie będzie już Xiaomi Mi 12, a Xiaomi 12. Natomiast inteligentne zegarki będą wypuszczane jako Xiaomi Watch, a opaski jako Xiaomi Band. Poza tym firma oświadczyła, że cały proces rebrandingu wprowadzi stopniowo.

Xiaomi usuwa Mi – czy to ma sens?

Czy usunięcie "Mi" ma sens? Tak, jak wspomnieliśmy, użytkownicy produktów Xiaomi i tak w większości określali dany sprzęt, jako Xiaomi, a nie Xiaomi Mi. Usunięcie Mi w nazwie, które i tak występuje po słowie Xiaomi, absolutnie nie wyrządzi marce krzywdy, ponieważ nie wnosiło nic konkretnego.

Warto też podkreślić, że samo "Mi" i tak będzie wybrzmiewać w nazwie Xiaomi. Znajduje się również w logo firmy, gdzie element graficzny zawiera litery Mi. Dzięki temu użytkownicy nadal będą identyfikować się z marką chińskiego producenta oraz jego urządzeniami. Taki rebranding absolutnie jest niczym złym. Co więcej, może być nawet korzystniejszy.

Produkty Xiaomi znajdziesz na https://mimarkt.pl/


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama