Obiekt ma się składać z dwóch przęseł. Pod wiaduktem będą nowe tory. Wykonawca planuje zakończyć prace w trzecim kwartale tego roku. Nowy wiadukt ma być szerszy (trzy pasy ruchu zamiast dotychczasowych dwóch) oraz dłuższy (powstanie również nad planowanym trzecim etapem trasy N-S). Wiadukt ten zostanie też połączony z zaplanowanym przez PKP PLK nowym przystankiem kolejowym Radom-Gołębiów. W pobliżu powstaje też kładka tymczasowa dla pieszych i rowerzystów (na czas trwania robót).
Inwestycja ma usprawnić ruch kolejowy między stolicą a naszym miastem. Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h.
W ramach przebudowy linii kolejowej nr 8 spółka PKP PLK buduje też obecnie nowy wiadukt nad ulicą Gołębiowską, w związku z czym jej odcinek w pobliżu torów został czasowo zamknięty dla ruchu kołowego.














Napisz komentarz
Komentarze