Techniczna strona Toru Jastrząb
Nie inaczej jest w przypadku radomskiego Toru Jastrząb, który został od początku zaprojektowany i wybudowany (nie powstał w miejscu nieczynnego lotniska lub innego ośrodka z odpowiednią nawierzchnią). Pozwoliło to na odpowiednie przystosowanie całego kompleksu i uczynienie z niego miejsca przyjaznego entuzjastom motoryzacji i osobom, które chcą w miły sposób spędzić wolny czas.
Punktem centralnym jest asfaltowo-szutrowa trasa o łącznej długości 3500 m, która cechuje się wyjątkową szerokością (najwęższy odcinek ma 10 m) i przystosowana jest do obecności więcej niż jednego auta na torze. Pozwala to na organizowanie otwartych zawodów i wydarzeń motoryzacyjnych (m.in. Interia Drive Cup czy Superoes) czy zamkniętych imprez, w których szybkie auta będą tylko jednym z punktów całego eventu. Cały obiekt zajmuje powierzchnię 21 ha i swoim założeniu został skierowany do fanów sportowych aut, ale również motocykli czy innego rodzaju aktywności sportowych.
Tor Jastrząb został przystosowany do różnego rodzaju pojazdów – nawierzchnia asfaltowo o długości 2400 m pozwala na wykorzystanie pełnego potencjału aut sportowych, jak Ferrari F458 Italia, Porsche 911 GT3 czy Aston MArtin DB9. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, żeby wypróbować Mitsubishi Lancer Evo X czy znaną z rajdów Subaru Imprezę na odcinku z nawierzchnią szutrową. 11 zakrętów zostało w pełni zabezpieczonych, by dostosować się do kierowców o różnym poziomie umiejętności, co zwiększa bezpieczeństwo każdej przejażdżki. Dba o to również obsługa techniczna, która regularnie usuwa żwir czy ostre elementy mogące przeszkodzić w wyścigu czy spokojnej przejażdżce.
Jazda w trudnych warunkach atmosferycznych – poprawa umiejętności z Torem Jastrząb
Innym aspektem radomskiej trasy jest możliwość nauczenia się kilku nowych sztuczek, które mogą być kluczowe podczas nieprzewidzianych zdarzeń drogowych. Jazda po mokrej nawierzchni, wychodzenie z poślizgu czy pokonywanie zakrętów w trudnych warunkach pogodowych – tego typu aspektów uczy się w Ośrodkach Doskonalenia Technik Jazdy, a Tor Jastrząb jest do tego dobrze przygotowany. System automatycznego nawadniania płyt poślizgowych czy kurtyny wodne zadbają o realistyczne warunki jazdy.
Za bezpieczną jazdę po zmroku czy właściwy przebieg nocnych wydarzeń odpowiada rozbudowany system oświetlenia, a wszelkiego rodzaju komunikaty dotyczące aktualnych wydarzeń na torze czy obszarze wokół niego wygłaszane są za pomocą systemu nagłośnienia rozlokowanego na terenie całego obiektu.
O bezpieczeństwo na Torze Jastrząb dba zarówno obsługa techniczna, jak i profesjonalni instruktorzy, którzy udzielają wszelkich porad dotyczących jazdy samochodami sportowymi. Każda przejażdżka odbywa się pod ich czujnym okiem – siadają oni na fotelu pasażerów i pilnują, by wszystko przebiegało zgodnie z wcześniej ustalonymi normami i zasadami. Osoby nie mające prawa jazdy lub nastolatkowie również mogą cieszyć się torem – wtedy za kółkiem siada instruktor.
Samochody na Torze Jastrząb
Czymś, co wyróżnia radomski tor jest nowoczesny projekt, co pozwala na przejażdżkę wieloma popularnymi sportowymi samochodami. Oprócz luksusowych aut pokroju Maserati GT S, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio czy BMW I8 znaleźć można też sportowe samochody, jak KIA Cee’d Pro CUP lub BMW M3 POWER, które wykorzystywane są przy okazji imprez masowych. A te na Torze Jastrząb umila miła atmosfera podkreślana przez trybuny mogące pomieścić kilka tysięcy osób.
Dostępne jest również Centrum Badawczo-Rozwojowe, które może posłużyć jako miejsce przeprowadzenia szkolenia połączonego z imprezą integracyjną. Sala konferencyjna została zaprojektowana z myślą o pomieszczeniu 120 osobach, a oprócz tego dostępnych jest 6 mniejszych sal wykładowo-szkoleniowych dla łącznie 360 osób. Budynek zawiera również pokoje hotelowe dla 60 gości, a sala restauracyjna połączona z tarasem może być miejscem przyjęcia nawet dla 400 osób.














Napisz komentarz
Komentarze