Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
niedziela, 7 grudnia 2025 09:35
Reklama

Transport ciężkiej koparki bez zezwolenia

50,2 tony zamiast dopuszczalnych 40 ważyła ciężarówka przewożąca koparkę gąsienicową z osprzętem. Zestaw z ładunkiem był również za szeroki o 56 cm i za wysoki o 44 cm. Oprócz tego tachograf zamontowany w aucie nie został poddany kalibracji w terminie.
Transport ciężkiej koparki bez zezwolenia

Źródło: fot. https://mazowsze.witd.gov.pl

Ciężarówkę przewożącą koparkę gąsienicową z osprzętem zatrzymał do kontroli oznakowany patrol Inspekcji Transportu Drogowego z Radomia w czwartek , 27 lutego na ekspresowej „siódemce” w miejscowości Barak koło Szydłowca.

Zespół pojazdów z ładunkiem ważył 50,2 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton. Taki tonaż spowodował też przekroczenie dozwolonych nacisków każdej z czterech osi naczepy na drogę. Oprócz tego zestaw z przewożoną koparką był za szeroki o 56 cm i za wysoki o 44 cm.

Kierowca nie okazał inspektorom wymaganego, w przypadku tego transportu, zezwolenia na przejazd tego rodzaju pojazdu po drogach publicznych ani wypisu z zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne. Z kolei tachograf zainstalowany w ciężarówce nie został poddany w terminie kalibracji.

Za naruszenia przepisów kierowcę ukarano mandatem. Znacznie poważniejsze konsekwencje finansowe grożą przewoźnikowi. Wobec niego toczą się postępowania administracyjne w sprawie nałożenia kary w łącznej wysokości 16,5 tys. zł. Nieprawidłowy transport został wstrzymany. Zestaw z ładunkiem został skierowany na koszt właściciela pojazdu na wyznaczony parking strzeżony. Pozostanie tam do czasu uzyskania przez przedsiębiorcę właściwego zezwolenia.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

zez - 04.03.2020 14:24
DAJCIE TYLKO KROKODYLOM PRAWO, do rozstrzelania na miejscu każdego kierowcy przeciążonego samochodu, a będą z takim zapałem wykonywać rozkazy, jak strażnicy z Oświęcimia. Dać trochę władzy burakowi, to własnemu ojcu nie przepuści.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
prawdziwek 01.03.2020 07:23
Nie ma pozwolenia - niszczy drogi. Ma pozwolenie - nie niszczy dróg.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Mati 01.03.2020 07:41
Właśnie płaci po to jeden z drugim, żeby było na utrzymanie szybciej niszczonych dróg. Takie to ciężkie do zrozumienia? Swoją drogę prywatną byś pozwalał niszczyć za Free? :)

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Wertykal 01.03.2020 10:06
Zestaw wazył 52 tony, ciągnik - max nacisk na osie razem 26 ton, naczepa - 32 tony, więc łącznie jak ktoś pisał może przewieźć 58 ton. 6 ton to duży zapas, wątpię, żeby naciski były przekroczone. Z kolei gabaryt wysokości i szerokości drogi nie niszczy. Dużo bardziej niszczy drogę klasyczny zestaw ciągnik+naczepa, cały zestaw w wersji maxi na ogumieniu 900. 10,5t na oś ciągnika i droga jest bardziej zajechana niż tym zestawem. Do określenia zużycia nawierzchni nie liczy się tak na prawdę nie nacisk na oś, ale nacisk na cm2 powierzchni zestawu kołowego.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 29.02.2020 20:36
Dostanie pozwolenie i nie niszy drogi

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Mati 01.03.2020 07:42
Właśnie płaci po to jeden z drugim, żeby było na utrzymanie szybciej niszczonych dróg. Takie to ciężkie do zrozumienia? Swoją drogę prywatną byś pozwalał niszczyć za Free? :)

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Koala 29.02.2020 20:19
Skoro przyczynia do niszczenia dróg to niech płaci za potrzebne zezwolenie. Proste i logiczne. Dobra robota!

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
29.02.2020 20:44
Skoro ciezar sie rozklada nie na 6 kol tylko na 12 wiec logicznym jest ze obciazenia tez sa mniejsze. A cala aferka jest o brak jakiegos papierka. Koala zawsze taki 100% poprawny?

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Stasio 29.02.2020 15:48
U Niemca max nacisk na oś 12 ton , u nas 10 . Co to za Unia Europejska ?

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Kazio 01.03.2020 07:43
Akurat niemieckie BAG i polizai drogowa ostro trzecie. A wala kary mega zdrowsze niż nasze krokodyle. Jeżdżę i wiem

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
cveni 01.03.2020 10:02
Haha... w kwestii tonażu, to nasze kary są dużo ostrzejsze.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
bez zezwolenia 29.02.2020 14:54
Transport bez zebiałobrzegów....

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
CHWD krokodylom 29.02.2020 13:02
4 osie naczepa = 32tony, ciagnik 3 osie= 26 ton razem możliwe 58 ton. Idę o zakład, że naciski nie były przekroczone, a jedynie nie było papieru na przewóz ponad DMC 40ton.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
29.02.2020 13:59
A do tego jeszcze zmierzyli goscia ze bylo pare centow za szeroko i maja sukces medialny murowany a reszta troglodytow sie cieszy ze krokodyle narobia komus klopotu. Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamien. Kazdy z nas czasem dziala na granicy obowiazujacych przepisow a sluzby typu itd czy policja tez powinny troche bardziej zyciowo podchodzic to takich rzeczy bo ze zdjecia faktycznie wynika ze to zestaw typowo pod transport budowlanych sprzetow i sie ciezar rozlozyl na 6 osi.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Osik 01.03.2020 10:07
A nawet na siedem bo ciągnik 3 osiowy i naczepa 4 osiowa

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
01.03.2020 15:52
No ale braklo oplaty za jakis swistek i aferka gotowa. A reszta gamoni sie cieszy.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Dirty 29.02.2020 11:41
Ostatnio ciągle jakieś "kwiatki" wyłapuja zieloni z Radomia. Dobra robota!

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Koal 01.03.2020 07:44
Januszu uczą wreszcie jak należy działać w transporcie.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 29.02.2020 08:48
BRAWO WRESZCIE KTOŚ DBA O DROGI

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Szkoda że o Ciebie nie ma kto zadbać 29.02.2020 18:22
Ooo

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama