Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 12:22
Reklama

Termin budowy pasa startowego niezagrożony

Na Sadkowie cały czas trwają prace przy modernizacji pasa startowego. Ekipa firmy Max Bögl Polska buduje nowy 500-metrowy odcinek pasa i jednocześnie prowadzi prace renowacyjne na fragmencie już istniejącym. Inwestycja ma być gotowa w sierpniu 2020 roku. Jej koszt to 146,7 mln zł.
Termin budowy pasa startowego niezagrożony

Źródło: fot. Piotr Nowakowski

- Nasze prace przebiegają zgodnie z planem. Na chwilę obecną nie widzę żadnych zagrożeń, żebyśmy nie skończyli w terminie. Współpraca z zamawiającym układa się bardzo dobrze - mówi Falk Rohmberger, członek zarządu Max Bögl. - Jest pełna kooperacja. Dlatego bardzo pozytywnie widzę ten kontrakt i jego zakończenie w wyznaczonym terminie.

Całość inwestycji ma być gotowa w sierpniu 2020. Czy ten harmonogram będzie zmieniany i czy fundusze w wysokości ponad 136 mln wystarczą? Jeśli chodzi o realizacje prac zawartych w umowie Rohmberger nie widzi zagrożeń ani w kwestii budżetu ani terminu. Podkreśla, że dużo lepiej i sprawniej prowadzi się prace na takim lotnisku jak w Radomiu. Na lotnikach "pod ruchem" idzie to dużo wolniej i wymaga np. prac nocnych. - Dlatego u nas ten termin jest jak najbardziej realny, bo normalnie taką powierzchnię buduje się w dwa lata – wyjaśnia Rohmberger. - Zadaniami do wykonania dla mojej firmy są prace ziemne, odwodnieniowe, teletechniczne, elektryczne, sanitarne i oczywiście nawierzchniowe. W tych ostatnich się specjalizujemy. Mamy do tego własny specjalistyczny sprzęt i ludzi. Ekipa firmy Max Bögl pracuje w Polsce, ale też na lotniskach w Niemczech.

https://www.cozadzien.pl/radom/co-sie-dzieje-na-lotnisku/60296

Na budowie pojawiła się też wytwórnia mas betonowych. - Do budowy pasa potrzeba 200 m3 betonu na godzinę. A przeciętna wytwórnia betonu ma wydajność 50-60 m3 na godzinę. W praktyce oznacza to, że trzeba byłoby wozić beton z 4 lub 5 wytwórni na raz. Każda wytwórnia ma swoją recepturę i istniałoby zagrożenie, że będą różnice w składzie czy jakości materiału - wylicza Rohmberger. - Mam swoją wytwórnię, mam swoich ludzi, sprawdzonych dostawców. Lotnisko w Radomiu będziemy budować z bardzo sprawdzonych źródeł. Mamy recepturę, która od już od pewnego czasu u nas funkcjonuje - tłumaczy Rohmberg. Budowa nawierzchni wymaga też użycia granitu. Jest on sprowadzany ze Śląska.

https://www.cozadzien.pl/radom/co-z-budowa-terminalu-na-sadkowie/60184

Od 2011 roku firma Max Bögl przeprowadziła inwestycje o wartości ok 450 mln zł. M.in na lotnisku w Katowicach, Balice w Krakowie, w Rzeszowie czy Wrocławiu. Od wielu lat jest aktywna w tym sektorze rynku.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

AS 05.11.2019 18:30
Czyli AIR SHOW 2020 się odbędzie. A do Afryki to dywanami polatamy i na miotle albo razem z BOCIANAMI. Na odbiór końcowy i dopuszczenie reszty obiektów lotniska trzeba będzie jeszcze długo poczekać

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 05.11.2019 14:25
Przedłużyć do samej Afryki, wtedy samoloty nie będą musiały nawet odrywać się od pasa żeby dostać się do Afryki z Polakami na pokładzie.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 05.11.2019 15:12
Zaje......scie merytoryczny komentarz.......

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 05.11.2019 16:00
A jak można merytorycznie komentować tego samego newsa podawanego co dzień?

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
prezes 05.11.2019 19:00
Nie wierzę . Bo jak carycy znów coś odwali . To w miejscu konr troli wybudują dwie srebrne wieże

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama