Samochód wykorzystywał komponenty mechaniczne z drugiej generacji Forda Cortina i miał stanowić europejski odpowiednik Mustanga. Projekt stał się bardzo popularnym samochodem dla Forda, który sprzedał w trakcie wszystkich lat produkcji prawie dwa miliony sztuk. Producent w samochodzie oferował szeroką gamę silników: od podstawowego o pojemności 1.3L do topowej odmiany V8 o pojemności 5.0L.
Samochód doczekał się również wyścigowej odmiany, która startowała w Grupie 2 Europejskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych. Sportowa odmiana Capri posiadała silnik V6 o pojemności 2637cm³ ze specjalnie zaprojektowaną aluminiową głowicą. Ponadto w samochodzie zmodyfikowano zawieszenie, zamontowano skrzynie biegów o niskim przełożeniu, lżejsze panele nadwozia oraz wentylowane hamulce tarczowe. Samochód od 0 do 100km/h potrafił rozpędzić się w 7,7s. Pierwszy start samochodu w zawodach miał miejsce w 1971r.



































Napisz komentarz
Komentarze