Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
czwartek, 25 grudnia 2025 06:42
Reklama

Korekta rozkładu. Pojedziemy nowymi torami

Od dziś, 20 października, obowiązuje ostatnia w tym roku korekta rozkładu jazdy pociągów. Podróżni skorzystają z nowych peronów w kilkunastu miejscowościach. - Pociągi wracają na prawie 200 km zmodernizowanych torów m.in. Szczytno – Pisz, Lublin – Stalowa Wola Rozwadów i Czachówek Południowy – Warka - informuje PKP PLK.
Korekta rozkładu. Pojedziemy nowymi torami

Źródło: fot. archiwum cozadzien.pl

- Zmiana rozkładu zapewnia planowe podróże i realizację inwestycji. Będą dodatkowe pociągi na Wszystkich Świętych i Święto Niepodległości - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. 

Październikowa korekta rozkładu jazdy będzie obowiązywała od 20 października do 14 grudnia. - PKP Polskie Linie Kolejowe i przewoźnicy wspólnie opracowali ofertę połączeń dostosowaną do potrzeb podróżnych. Codziennie na torach będzie ponad 7000 pociągów pasażerskich i towarowych. Równocześnie PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują realizację projektów z Krajowego Programu Kolejowego o wartości blisko 76 mld zł - mówi Mirosław Siemieniec.

 Pojedziemy nowymi torami

Na Mazowszu, pociągi między Czachówkiem Południowym a Warką od październikowej korekty pojadą nowym torem. Pasażerowie z wyższych peronów wygodniej wsiądą do wagonów na stacjach w Warce i Chynowie oraz na przystankach Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice.

Od 20 października pociągi wracają na odcinek Szczytno – Pisz. Bezpośrednio dojedziemy z Olsztyna do Pisza. Podróżni skorzystają z wygodniejszych, zmodernizowanych peronów w Rucianem-Nidzie, Jerutach, Świętajnie, Spychowie i Piszu.

Już od 11 października kursują pociągi regionalne na całej trasie ze Stalowej Woli Rozwadowa do Lublina. Czas przejazdu ze stolicy Lubelszczyzny na Podkarpacie dla najszybszych pociągów skrócił się o ok. 15 min z 1 h 55 min do 1 h 40 min. Podróże są możliwe m.in. dzięki zakończeniu modernizacji na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Zaklików i wyremontowaniu mostu na Sanie. Pasażerowie korzystają z odnowionych peronów w Lipie, Kępie i Pilchowie.

Od 7 października bez komunikacji zastępczej podróżujemy pociągiem Z Opola do Nysy. Podróżni korzystają z kolejnych przebudowanych peronów w Łambinowicach, Budziszowicach, Jasienicy Dolnej, Mańkowicach.

Na modernizowanej trasie z Warszawy do Lublina, od 20 października pojadą pierwsze pociągi łączące stolicę z Puławami. To efekt prac na odcinku Dęblin – Puławy Miasto, gdzie gotowe są nowe perony na stacjach i przystankach Zarzeka, Gołąb, Puławy Azoty, Puławy Chemia, Puławy Miasto i Puławy. W listopadzie planowane jest uruchomienie połączeń na całej trasie Warszawa – Lublin.

Również w Wielkopolsce, w drugiej połowie października pociągi pojadą po zmodernizowanym torze z Rokietnicy do Szamotuł na trasie Poznań – Szczecin. Nowe perony są przygotowane w Pamiątkowie i Baborówku.

Od Wszystkich Świętych podróżni skorzystają z nowych peronów na linii Tunel – Sosnowiec między Charsznicą a Jaroszowcem Olkuskim: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie. W listopadzie planowane jest oddanie do eksploatacji peronu w Kościanie na modernizowanej trasie z Poznania do Wrocławia.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Duch. 20.10.2019 16:43
Niektórzy w XXI wieku potrafią przeprowadzić loty kosmiczne na Marsa i w dalsze rejony przestrzeni, a inni niektórzy nie potrafią zmodyfikować odcinka stu kilometrów kolei żelaznej Warszawa Radom.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Luis 20.10.2019 11:25
Czyli - co z połączeniem PKP Radom - Warszawa? Dalej autobusy? Czyli nic się zmienia....

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
kolejarz 20.10.2019 12:28
A co może się zmienić jak od kilku miesięcy trwa rozbiórka starego torowiska? Pociągi do Wawy jeżdżą przez CMK i przez Dęblin.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 20.10.2019 15:21
Warka - Radom to odcinek jednotorowy. Nie da się go jednocześnie remontować i prowadzić tam ruchu

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Luis 20.10.2019 19:14
Owszem, ale można było zaplanować najpierw budowę drugiego toru, przenieść tam ruch, a potem uruchomić remont starego toru!

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Piknik 21.10.2019 07:31
Owszem, można by tak zrobić jak mówisz ,ale to wydłużyłoby niemiłosiernie i tak już ciągnąca się od lat przebudowę ( problemy z projektem , wykupami gruntów itp.) a tok jest w miarę szansa na skończenie inwestycji w miarę na czas

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 21.10.2019 11:49
Nie można było zbudować najpierw drugiego toru, bo projekt przewiduje nowy most na Pilicy i Radomce oraz rozebranie nasypu kolejowego pod Bartodziejami. Ponadto żeby dostosować linię do prędkości 160 km/h trzeba wyprostować łuki. Jak chcesz budować nowy tor i puścić ruch po starym, skoro w takim Lesiowie nowy tor będzie miał tak łagodny łuk, że przetnie stary i trzeba przesunąć cały przystanek na północ?

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama