Od 1 września PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowały rozpoczęcie prac na odcinku Warka – Strzyżyna. - Jest to kolejny odcinek modernizowanej linii kolejowej Warszawa – Radom. Roboty rozpoczną się od demontażu sieci trakcyjnej. W kolejnym etapie wzmocnione będzie podłoże, na którym powstanie nowy nasyp i dwutorowa linia zapowiada PKP PLK.
Ze względu na to, że dotychczas linia była jednotorowa konieczne są zmiany w obowiązującej komunikacji. - Pociągi z Warszawy kursować będą do stacji Warka. Na jednotorowym odcinku Warka – Radom za pociągi jeździć będą autobusy - wyjaśnia PKP PLK.
Od marca br. modernizowana jest jednotorowa linia Strzyżyna – Radom. Kończy się budowa konstrukcji nowego mostu nad rzeką Pilicą dla toru nr 1. We wrześniu rozpocznie się demontaż istniejącej konstrukcji dla toru nr 2 i budowa nowej.
Wykonawca zgromadził już niezbędne materiały do realizacji robót na obydwu zamkniętych odcinkach. Zakończenie prac i udostępnienie linii na odcinku Warka – Radom planowane jest w połowie 2021 roku.
Na linii Warszawa – Radom zmodernizowany jest odcinek Warszawa – Czachówek. Wymieniono na nim już urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym. Na dwutorowym odcinku Czachówek – Warka modernizowany jest pierwszy tor oraz budowane są perony. W następnym etapie roboty obejmą wymianę drugiego toru, kolejnych peronów i obiektów inżynieryjnych.














Napisz komentarz
Komentarze