Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 13:43
Reklama

Z Dęblina do Radomia bezpośrednio

Od niedzieli 10 marca podróżujący z Dęblina do Radomia pojadą pociągiem bezpośrednio. Nie będą musieli – jak dotąd – korzystać z komunikacji zastępczej. Bowiem na stacji w Dęblinie zakończył się kolejny etap prac prowadzony przez PKP PLK, w ramach modernizacji trasy z Lublina do Warszawy.
Z Dęblina do Radomia bezpośrednio

Źródło: fot. archiwum cozadzien.pl

 

Po ponad rocznej przerwie dzięki nowym torom i rozjazdom 10 marca pociągi wrócą na odcinek Dęblin - Bąkowiec. Pasażerowie skorzystają z dwóch peronów i przejścia podziemnego. W niedzielę, 10 marca z peronu nr 1 i 2 podróżni pojadą pociągiem bezpośrednio do Radomia. Kończy się zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Dęblin – Bąkowiec, wprowadzona w grudniu 2017 r. ze względu na modernizacje stacji w Dęblinie.

W Dęblinie gotowy jest już cały peron nr 2. - W grudniu udostępniono jedną krawędź,
co umożliwiło przywrócenie ruchu pociągów do Łukowa. Pasażerowie otrzymali nowe ławki, oświetlenie i gabloty informacyjne. Zakończyła się budowa szerokiej wiaty, która osłoni podróżnych przed deszczem – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Na jednokrawędziowym peronie nr 1 przy dworcu ułożono płyty peronowe i nową nawierzchnię. Wybudowano nowe chodniki. Od niedzieli z peronu skorzystają podróżni. - Natomiast w trakcie budowy znajduje się peron wyspowy nr 3. Obiekt zostanie oddany do użytku w czerwcu tego roku – mówi Jakubowski.

Po zakończeniu modernizacji pasażerowie będą korzystać z trzech wygodnych peronów wyposażonych w funkcjonalne wiaty, ławki i tablice z rozkładami jazdy. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Ścieżki dotykowe ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym.

Bezpieczną drogę do pociągu zagwarantuje nowe przejście podziemne wyposażone
w pochylnie i trzy windy. Powstały już ściany, zadaszenie tunelu oraz schody prowadzące na perony. Obecnie przejście umożliwia dojście do peronu nr 2.

Szybciej po nowych torach i wiadukcie nad ul. Balonna

W Dęblinie dobiega końca pierwszy etap przebudowy układu torowego po zachodniej stronie stacji. Ułożono nowe szyny i tłuczeń. Zakończyła się modernizacja 7 nowych torów oraz 21 rozjazdów. Nad nowymi torami zamontowano sieć trakcyjną. - Postępują odbiory techniczne  i eksploatacyjne nowych elementów infrastruktury. Równolegle postępuje budowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Na początku roku rozpoczęły się prace obejmujące tory na wschodniej stronie stacji – wyjaśnia rzecznik PKP PLK.

Zakończyła się również budowa torów na wiadukcie kolejowym nad ul. Balonna w Dęblinie. Przebudowany wiadukt umożliwia sprawny i szybki przejazd pociągów. Korzyści z przebudowy odczują kierowcy. Obiekt został podwyższony i poszerzony, co zapewni płynny, dwustronny ruch, który do tej pory odbywał się naprzemiennie. Otwarcie drogi pod wiaduktem nastąpi na początku czerwca. Po modernizacji pociągi na odcinku Pilawa – Dęblin – Lublin pojadą z prędkością 160 km/h.

- Punktualniejsze i bezpieczniejsze podróże w Dęblinie zapewni nowe lokalne centrum sterowania. Budynek znajduje się na ukończeniu. Będą montowane nowoczesne systemy komputerowe, umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniami na stacji i linii. Zapewniony będzie sprawny ruch pociągów od Garwolina przez Dęblin do Puław – dodaje Jakubowski.

Nowe mosty na Wieprzu

Budowa kolejowej przeprawy nad rzeką Wieprz to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej trasie Warszawa - Lublin. Gotowe są już obie bliźniacze konstrukcje o długości 170 m i szerokości 22 m, które zostały wsunięte na podpory za pomocą specjalnych siłowników. Drugi obiekt zostanie oddany do użytku wraz z jednym torem na odcinku Dęblin – Lublin na jesieni.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego to ponad 2,9 mld zł. Prace mają być zrealizowane do 2022 roku.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Andrzej65 11.03.2019 18:09
A ile tych pociągów relacji Radom Dęblin jest ?

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Smoleńsk POmścimy 12.03.2019 17:54
W ciągu dnia ponad 10

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
pasażer na gapę 12.03.2019 21:44
Normalnie sukces... Pamiętam jak kilkanaście lat temu pociągi do Dęblina odjeżdżały z Radomia praktycznie co godzinę. Jeszcze kilkanaście lat temu,nasze miast było całkiem nieźle skomunikowane z całym krajem. Z maksymalnie jedną przesiadką można było dojechać w dowolnie wybrane miejsce Polski. A teraz? Szkoda gadać

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama