Energetyczne Centrum było alternatywnym sprzedawcą prądu. 11 września 2018 roku Centrum przestało sprzedawać prąd, a dzień później gaz. Natomiast 3 grudnia ur. sąd ogłosił upadłość spółki. Z sygnałów, które napływały do Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że wiele osób było nieświadomych, że od momentu, w którym Centrum przestało sprzedawać prąd i gaz, to sprzedawca rezerwowy wystawia im rachunki. W wielu przypadkach konsumenci nadal mogli płacić Energetycznemu Centrum, mimo że firma nie świadczyła usług.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyjaśnia, co można zrobić, aby odzyskać swoje pieniądze. "Jeżeli do 2 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu) możesz odzyskać pieniądze. Musisz zgłosić sądowi wysokość rachunków, które zapłaciłeś - czytamy w komunikacie.
Należy wypełnić w dwóch egzemplarzach wzór zgłoszenia wierzytelności (http://saltarski.com/wp-content/uploads/2018/12/wzor-pisemnego-zgloszenia-wierzytelnosci.pdf) i wysłać do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych, ul. Czerniakowska 100 A, 00-454 Warszawa, Sędzia-Komisarz SSR Kamila Wasilewska. Należy podać sygnaturę sprawy, czyli: X GUp 1078/18 i wysłać do 16 stycznia.
Jeżeli takie opłaty były uiszczane po 3 grudnia, UOKiK sugeruje kontakt z kancelarią syndyka w Kielcach, ul. Batalionów Chłopskich 48, 25-671 Kielce, e.mail: [email protected].
W przypadku trudności przy wypełnieniu zgłoszenia pomocy udzieli rzecznik konsumentów w danym mieście lub Stowarzyszenia Aquila ([email protected]).














Napisz komentarz
Komentarze