To największy tego typu parking w województwie mazowieckim. Ma blisko 8 tys. metrów powierzchni, a jego budowa pochłonęła ponad 1,8 mln zł. Inwestycję po połowie sfinansowało miasto i samorząd województwa.
Prace ruszyły w sierpniu. Teren nieużywanej rampy kolejowej przy dworcu PKP szybko przemienił się w wielki plac budowy. Po czterech miesiącach inwestycję udało się skończyć. Kiedy otwarcie? W biurze rzecznika prasowego spółki „Koleje Mazowieckie – KM”, która jest inwestorem zastępczym budowy, dowiedzieliśmy się, że projekt parkingu został zaopiniowany przez rzeczoznawcę ds. BHP – bez żadnych uwag. Obiekt ma już wszystkie odbiory, a użyte materiały posiadają atesty i dopuszczenia do stosowania na polskim rynku. Oznacza to, że z parkingu będzie można korzystać lada dzień. Dzięki tej inwestycji osoby dojeżdżające do pracy w stolicy bezpiecznie zostawią tutaj swoje auto i przesiądą się do pociągu.
Za postój na parkingu przy ul. Beliny-Prażmowskiego obowiązują opłaty: jednorazowo – 3 zł, miesięcznie – 20 zł, kwartalnie – 40 zł. Stawka za rower to: jednorazowo – 2 zł, miesięcznie – 5 zł, kwartalnie – 10 zł.
Parking jest oświetlony, strzeżony i objęty monitoringiem. Został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, dla których wyznaczono 12 „kopert”. Warto dodać, że zaraz po otwarciu parkingu zmieni się lokalizacja postoju dla inwalidów – zostanie wyznaczony blisko wejścia.
W specjalnej wiacie dla rowerów i motocykli zmieści się około 40 pojazdów. Inwestor nie uwzględnił postulatów członków Bractwa Rowerowego, którzy zwrócili uwagę m.in. na nieprawidłowe odległości między stojakami, zbyt małą powierzchnię wiaty czy krawężniki, których – ich zdaniem – nie powinno być na parkingu przydworcowym.
W sumie na terenie województwa mazowieckiego ma powstać 40 parkingów w ramach systemu „Parkuj i jedź”. Do tej pory wybudowano już pięć – w Żyrardowie, Siedlcach, Ożarowie Mazowieckim, Celestynowie i Brwinowie. Kolejny właśnie powstaje w Teresinie.
Czy pierwszy radomski parking „Park & Ride” rozwiąże problem z miejscami postojowymi w rejonie dworca kolejowego? Na pewno poprawi sytuację, podobnie jak obecna modernizacja plac parkingowego przed budynkiem dworca – prace zakończą się w pierwszym kwartale 2012 roku.
Rozwiązaniem byłaby również budowa parkingu wielopoziomowego, który planowano między stacją benzynową Lukoil a kinem Helios. Inwestycji jednak nie zrealizowano.














