
Kancelaria Prezydenta do działań promocyjnych zalicza także m.in. zakup materiałów promocyjnych, gadżetów, upominków, nagród wręczanych w przeróżnych konkursach, zakup sprzętu i oprogramowania do obsługi promocyjnej w obszarze multimediów.
Na to wszystko wydano w 2011 roku 336 tys. 400 zł, a w roku 2012 – ok. 360 tys. zł.
Usługi o charakterze promocyjnym, związane z obsługą eventów promocyjnych m.in. Bieg Kazików, Radomski Piknik Naukowy, Pięciobój Precyzyjny, Air Show 2011 Radom, kampanie wizerunkowe, przygotowanie projektów graficznych, wyklejanie billboardów miejskich, druk i kolportaż gazety „Radom.pl – Radomski Magazyn Samorządowy”, utrzymanie stoiska promocyjnego w Galerii Słoneczna, utrzymanie platformy sms’owej - to wszystko kosztowało miasto 840 tys. 500 zł w 2011 roku i 460 tys. zł rok później.
Współpraca z mediami, reklama miasta w mediach lokalnych i ogólnopolskich, ogłoszenia promocyjne i reklamowe, przygotowanie i emisja w TV Dami Radomskiego Magazynu Samorządowego, audycje promocyjno-reklamowe o pracach radomskiego samorządu w Radio Plus - tu koszty sięgnęły 301 tys. 600 zł w 2011 roku i 243 tys. 800 zł w 2012 roku.
Działania promocyjne realizowane na zlecenie Gminy Miasta Radomia przez podmioty zewnętrzne, np. w ramach udziału radomskich wykonawców w imprezach sportowych, rekreacyjnych, kulturalnych, a także promocja w filmie „Nigdy się nie dowiesz” i imprezie Kameralne Lato kosztowały 191 tys. zł w 2011 roku i 229 tys. zł w 2012 roku.
W 2011 roku 83 tys. 737 zł magistrat wykorzystał - poprzez Biuro Obsługi Inwestora - na promowanie miasta na targach, wystawach i konferencjach. Był to udział w: Targach Expo Real 2011 w Monachium; Międzynarodowych Targach Maszynowych MSV Brno; XXII Międzynarodowych Targach MIPIM 2011 w Cannes; Konferencji Property Investor Show 2011.
W tym roku planuje się, że Biuro Obsługi Inwestora wykorzysta 204 tys. zł, z czego w pierwszym półroczu 201 r wykorzystano ponad 36 tys.zł.
Magistrat planuje też działania promocyjne poprzez turystykę. Przede wszystkim poprzez wydawanie: przewodnika turystycznego „Spacerkiem po Radomiu” w języku polskim, angielskim, niemieckim, francuskim i rosyjskim;przewodnika turystycznego „Radomskie Miejsca Pamięci II Wojny Światowej” w wersji polskiej; mapy turystycznej „ Spacerkiem po Radomiu”; mapy turystycznej „Okolice Radomia”. Szacunkowy koszt tych wydawnictw to 50 tys. zł.
8 tys. zł ma kosztować opracowanie tras turystycznych „Okolice Radomia, Puszcza Kozienicka” do umieszczenia na stronach internetowych miasta Radomia i innych portali tematycznych.
Dodajmy, że w roku 2011 z budżetu gminy wydatkowano 16 mln 359 tys. 162 zł ogółem na działalność kulturalną, przyczyniającą się do promowania Miasta Radomia poprzez działalność teatralną, koncertową, czytelniczą wraz z rozwojem cyfryzacji biblioteki i zakupów woluminów oraz dokumentów multimedialnych pomocnych osobom niepełnosprawnym, działalnością wystawienniczą oraz organizacją widowisk historycznych, jak również realizację przedsięwzięć filmowych dokumentujących życie radomian w latach wojny i okupacji. W kwocie tej ujęte zostały również dotacje pozwalające na odnawianie obiektów wpisanych do rejestru zabytków.W roku 2011 zostały zorganizowane m.in. Dni Radomia, widowiska rekonstrukcji historycznych, festyny, koncerty muzyki dawnej, festiwale, przedstawienia teatralne, koncerty z cyklu spotkajmy się na Żeromskiego, Anima Urbis.
- W tym roku trwa kontynuacja działań z roku poprzedniego, gdyż cieszą się one dużym zainteresowaniem radomian i chęcią poznawania historii miasta i kształtowania jego pozytywnego wizerunku. Z roku na rok zauważalna jest zwiększająca się liczba osób chcących uczestniczyć nie tylko w imprezach masowych, ale również w kameralnej atmosferze koncertów jazzowych, monodramów czy uczestniczyć w licznych wernisażach. O wszystkich wydarzeniach mieszkańcy są informowani w Radomskim Informatorze Kulturalnym – dodaje Kitowska.














