Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
sobota, 13 grudnia 2025 04:28
Reklama

Kierowcy domagają się poszerzenia ronda "kozienickiego"

W tym roku powinna ruszyć przebudowa ul. Żółkiewskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Zbrowskiego do okolic ronda Popiełuszki ("kozienickiego"). Kierowcy z niecierpliwością

Rondo u zbiegu ulic Kozienickiej, Zwolińskiego i alei Wojska Polskiego od momentu oddania do ruchu jest jednym z najbardziej nielubianych przez kierowców. Blisko przed dekadą drogowcy postanowili wybudować u zbiegu dwóch ważnych szlaków komunikacyjnych wąskie gardło, na którym wywróciło się już wiele naczep TIR-ów.

- Geometria tego ronda jest nieprzystosowana do tak dużego natężenia ruchu pojazdów ciężarowych. Są już dwa pasy na ul. Kozienickiej, niebawem druga jezdnia ma też pojawić się na ul. Żółkiewskiego, ale nie usprawni to ruchu, bo w godzinach szczytów są zakorkowane wloty do ronda "kozienickiego" - mówi pan Andrzej, nasz stały czytelnik z ponad dwudziestoletnim stażem za kierownicą samochodów ciężarowych.

Miejscy drogowcy chcą zlikwidować wąskie gardło na trasie wylotowej w stronę Lublina i Kozienic. Przebudowa ronda ma być jednym z elementów generalnej modernizacji ul. Żółkiewskiego i al. Wojska Polskiego, które od wielu lat są w fatalnym stanie.

- We wniosku o dofinansowanie przebudowy ulic Żółkiewskiego i Wojska Polskiego, który składaliśmy do Centrum Unijnych Projektów Transportowych w pierwszym naborze, jest ujęta między innymi także przebudowa ronda Popiełuszki. Plany te przewidują jego poszerzenie w celu zwiększenia przepustowości - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Jeśli gminie uda się zdobyć dofinansowanie z funduszy unijnych, to inwestycja rozpocznie się w najbliższych latach. Decyzja o tym, czy dostaniemy pieniądze na to zadanie, zależy teraz wyłącznie od urzędników oceniających wnioski. Władze miasta oraz kierowcy mają nadzieję, że uda się zdobyć dofinansowanie na przebudowę pokrytych koleinami odcinków krajowej "dziewiątki" i "dwunastki". Gmina bowiem nie jest w stanie samodzielnie udźwignąć finansowo tak dużej inwestycji.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama