TUTAJ zobaczysz gotowe filmy!
Filmy, których producentem jest jedno z najlepszych polskich studiów filmowych Timecode, powstały z myślą o budowaniu pozytywnego skojarzenia z Radomiem. Magistrat podkreśla, że w filmie świadomie nie będą pokazane radomskie zabytki, ciekawe miejsca czy urocze widoki. Autorzy scenariusza odeszli w tym przypadku od schematu bardzo często stosowanego przez miasta w tego typu przekazach promocyjnych i przez to pozostającego najczęściej niezauważonym przez widza.
Radom przedstawiony więc będzie w nietypowy sposób: każdy z filmów to opowieść o życiu jego bohatera, związanego z naszym miastem, jego pracy i samorealizacji. Taka konwencja, wpisująca się również w charakterystykę programową stacji Discovery, ma na celu zaciekawienie widza wspomnianą opowieścią i tym samym Radomiem. Przygotowane filmy kładą nacisk na wizerunek miasta, który oparty jest na technice i precyzji. Wysokie kompetencje i pasje bohaterów filmów, którzy są niewątpliwie specjalistami w dziedzinach, którymi się zajmują, potwierdzają przymioty Radomia. Te z kolei są potwierdzeniem dla promowanego w ostatnich latach wizerunku miasta i kompetencji jego mieszkańców.
Dobiega też końca produkcja reportażu o radomskim Grodzisku Piotrówka. 20-minutowy film opowiadać będzie o pracach archeologicznych prowadzonych na tym ważnym dla Radomia miejscu oraz prezentować będzie dotychczasową wiedzę na temat średniowiecznej historii Radomia. Będzie to podsumowanie 5-letniej obecności archeologów z Polskiej Akademii Nauk na radomskim grodzie. Reportaż nagrany z został z myślą o jego szerokiej dystrybucji (szkoły, media, internet).
Koszt produkcji wszystkich filmów wyniósł 153 tys. 750 zł brutto, a ponad 100 emisji trzech 90-sekundowych filmów kosztować będzie 110 tys. 513zł brutto.














