Reklama
6 tys. 770 osób poznało wiek swojego serca
Od 5 do 25 marca w Galerii Słonecznej w Radomiu, w ramach ogólnopolskiej kampanii „Ciśnienie na życie” przebadało się 6 tys. 770 osób! Każdy chętny, który odwiedził stoisko kampanii „Ciśnienie na życie” bezpłatnie zbadał ciśnienie tętnicze krwi oraz wiek swojego serca za pomocą innowacyjnej aplikacji.
- 27.03.2014 10:34
W Galerii Słonecznej na wszystkich chętnych czekała wykwalifikowana ekipa pielęgniarek, która po przeprowadzeniu badania interpretowała wynik, a dodatkowo udzielała fachowych porad z zakresu profilaktyki schorzeń układu krążenia. Ponadto Grupa Polpharma w ramach kampanii „Ciśnienie na życie” wprowadziła nowe badanie – pierwsze na taką skalę w Europie badanie wieku serca. Z pomocą lekarzy, pielęgniarek oraz specjalnie przygotowanej aplikacji1, organizatorzy kampanii prowadzą badanie przesiewowe, dzięki któremu mieszkańcy Radomia mogli sprawdzić, ile lat mają ich serca.
Aplikacja „Wiek serca” pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni dietę i styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył tzw. czynniki ryzyka zawałów serca i udarów mózgu, takie jak nadciśnienie tętnicze, wysoki cholesterol, otyłość, cukrzyca, palenie, brak aktywności fizycznej i stres.
Kampania „Ciśnienie na życie” ma na celu przekonanie Polaków do dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych. Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika bowiem, że choroby układu naczyniowo-sercowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.
Więcej informacji na stronie www.cisnienienazycie.pl
Reklama














