[gallery id=1506]
- Jesteśmy w jednej czwartej projektu zarówno pod względem wykonywanych prac, jak i wykorzystanego budżetu – mówił na konferencji prasowej we środę, 25 marca Maciej Dutkiewicz, szef zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
O szczegółach prowadzonych prac mówił Romuald Mądry, dyrektor projektu. Nowe perony będą miały najwyższą dozwoloną wysokość, czyli 76 cm; chodzi o to, by sięgały do poziomu podłogi pociągów. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna i system sterowania ruchem. Nowe perony będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na peronach drugim i trzecim staną wiaty o długości 300 m.
- Prace są prowadzone 24 godziny na dobę. Na placu budowy zatrudnionych jest 100 osób; dziś pracuje nawet 120 – zapewniał Dutkiewicz.
Wykonawca dysponuje 50 maszynami budowlanymi, na stacji pracuje osiem koparek, sześć koparkoładowarek i 20 ciężarówek, a także walce, równiarki i dźwigi. W ciągu dnia prowadzone są prace konstrukcyjne. - W nocy prowadzimy zadania wymagające wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej - wyjaśniał Romuald Mądry. - Nocą dowożone są też materiały - szyny, beton i zbrojenia.
Po zakończonej modernizacji, na przełomie 2015 i 2016 roku, pociągi mają jeździć po kilkunastu kilometrach nowych torów, a radomska stacja kolejowa stanie się w pełni dostępna dla pasażerów o ograniczonej mobilności. Wykonawcy zapewniają, że całość będzie nie tylko praktyczna i nowoczesna, ale również bardzo estetyczna – kolorystykę peronów zaprojektowano tak, by współgrała z elewacją budynku dworca.
Prowadzone prace są częścią modernizacji linii kolejowej z Radomia do stolicy. PKP PLK planują w kwietniu podpisanie umowy z wykonawcą na przebudowę odcinka Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy.
Całość prac obejmujących modernizację stacji Radom, Radom Wschodni i fragment linii kolejowej zamknie się kwotą ok. 100 mln zł, z których 85 proc. to pieniądze pozyskane z Unii Europejskiej.















