
Prace na dworcu PKP w Radomiu podzielone zostały na kilak etapów. Pierwszy dotyczył remontu peronów i tunelu, natomiast drugi - przebudowy układu torowego na trasie linii kolejowej nr 8. Jak przyznaje Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK, jeżeli odbiór techniczny zakończy się w ciągu kilku dni, to cała inwestycja zostanie oddana nawet przed terminem.
Powłoka antygraficiarska
Jak poinformował nas rzecznik PKP PLK, bardzo intensywne prace wykończeniowe trwają przy budowie, odnowionego przejścia podziemnego pod stacją. - Tam w tym momencie m.in. kładziona jest powłoka antygraficiarska na ściany tunelu. Tunel jest już praktycznie skończony, a równolegle z tymi pracami wykończeniowymi trwają również procesy formalnego oddania do użytku tej inwestycji – przyznaje Karol Jakubowski.
Remont stacji PKP Radom na finiszu




Dodajmy, że w ramach prac prowadzonych na stacji, wymienione zostaną płytki na ścianach klatki schodowej, pojawi się również nowe zabezpieczenie antykorozyjne, czyli wiaty nad schodami.
Nowe perony

Zostały wymienione tory, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, wybudowana została całkowicie nowa nastawnia i budynek Lokalnego Centrum Sterowania, który umożliwia dyżurnym ruchu dokładne, płynne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów na kilkudziesięciu kilometrowym odcinku. - W tym momencie prace te chylą się już ku końcowi, tempo prac jest bardzo duże. Codziennie zaangażowanych w prace na stacji w Radomiu jest ok. 100 osób. Prace wykończeniowe również są w tej ostatniej fazie – dodaje Jakubowski.
Również na odcinku pomiędzy Radomiem a Lesiowem oddany został nowy odcinek torów, po którym od 6 listopada kursują pociągi. - To są całkowicie nowe tory, wyposażone w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym – przyznaje rzecznik PKP PLK.
Szybka kolej

Przypomnijmy, że w październiku ogłoszono przetargi na remont odcinka kolejowego między Czachówkiem a Warką, Warką i Radomiem. Remont ma skrócić czas dojazdu do Warszawy. - Docelowo kiedy Polskie Linie Kolejowe zakończą modernizację związana z linią kolejową nr 8, pociągi będą mogły kursować na tej linii z z prędkością 160 km/h. I te najszybsze pociągi pokonają dystans z Warszawy do Radomia w ok. 70 minut. Będzie to na pewno bardzo dobra wiadomość nie tylko dla samych pasażerów, ale także dla przewoźników, którzy będą mogli wzbogacić swoją ofertę na to połączenie – dodaje rzecznik.
Jak przyznaje Karol Jakubowski postępowania przetargowe już trwają. PKP PLK liczy, że przyszłym roku zostaną one rozstrzygnięte. Całość prac modernizacyjnych na odcinku pomiędzy Warszawą a Radomiem ma zakończyć się ok. 2020 roku.














