Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 18:13
Reklama

Przemoc, bezrobocie, problemy z dziećmi? Zadzwoń

Szukasz pomocy? Od lipca w naszym mieście funkcjonuje „radomska pomoclinia”. Do tej pory skorzystało z niej ok. 110 osób. Pod numerem telefonu 800 900 007 mieszkańcy mogą uzyskać pomoc w rozwiązywaniu problemów takich jak np. uzależnienia, przemoc, problemy wychowawcze czy brak komunikacji w rodzinie.


Bezpłatna infolinia działa codziennie w godz. 7.30 do 21.00. Do godziny 15.30 pomoclinię obsługują pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, natomiast po południu,  a także w dni wolne od pracy – pracownicy  Ośrodka Interwencji Kryzysowej.

- Do tej pory brakowało takiego numeru, pod którym mieszkańcy mogliby dzwonić by uzyskać konkretną pomoc w trudnych życiowych sytuacjach – informuje Włodzimierz Wolski dyrektor Ośrodka Interwencji Kryzysowej. - Ludzie dzwonią z różnymi problemami rodzinnymi, głównie są to sprawy związane z przemocą domową, alkoholem, problemami wychowawczymi, szkolnymi czy bezrobociem – wylicza Wolski.

Pomolinia jest dużym ułatwieniem dla ludzi potrzebujących i szukających pomocy. - Osoby w trudnej sytuacji życiowej nie muszą już chodzić od instytucji do instytucji i szukać wsparcia. Teraz otrzymują kompleksową informację przez telefon, gdzie muszą się udać, aby uzyskać pomoc – wyjaśnia Wolski. Jak przyznaje dyrektor ośrodka, tego typu inicjatywa była potrzebna, ale jest to świeży projekt i potrzeba czasu, żeby się przyjął.

Z darmowego telefonu może skorzystać każdy, bez względu na wiek. Do tej pory na numer pomoclinii, który obsługują pracownicy Ośrodka Interwencji Kryzysowej zadzwoniło 57 osób, w tym dwa telefony były od  osób niepełnoletnich i dotyczyły problemów szkolnych. Natomiast do MOPS zadzwoniło ok. 50 osób. - Numer pomoclinii obsługują specjaliści; psycholog, pedagog, pracownik socjalny i prawnik, więc osoba, która do nas dzwoni z jakimiś problemem od razu kierowana jest do odpowiedniego specjalisty – informuje Dominika Wójcik, kierownik zespołu pomocy rodzinie i organizowaniu społeczności lokalnej z MOPS. - Bywa, że uda się sprawę wyjaśnić przez telefon, ale z reguły wtedy dotyczą one porad prawnych.

Co z osobami głuchoniemymi?

W Ośrodku Interwencji Kryzysowej niestety nie ma pracownika, która znałaby język migowy, ale jak twierdzi Włodzimierz Wolski, gdyby taka osoba była potrzebna, nie byłoby z tym problemu. - Na przestrzeni kilku lat mieliśmy dwa czy trzy takie przypadki, wtedy przychodziła do nas osoba z zewnątrz – mówi dyrektor placówki.

W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej jest dostępna usługa kontaktu dla osób  głuchoniemych przez Internet przy wsparciu tłumacza języka migowego, ale nie funkcjonuje ona przy „radomskiej pomoclinii”.



Podziel się
Oceń

Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama