Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
wtorek, 23 grudnia 2025 23:58
Reklama

100 tysięcy zł na Centrum Zarządzania Kryzysowego

W radomskim magistracie powstało Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego. To miejsce, z którego, w razie potrzeby, wszystkie służby odpowiedzialne za prowadzenie akcji mają natychmiastowy dostęp do wszelkich informacji będących w posiadaniu miasta.


– Mamy tu m.in. interaktywną mapę, na której są naniesione wszystkie miejskie sieci. Jest też duży monitor, na który w każdej chwili możemy przerzucić obraz z każdej spośród 67 kamer monitoringu – wylicza sekretarz miasta Rafał Czajkowski.

Do zadań centrum zarządzania należy m. in. zapewnienie procesu kierowania działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie miasta Radomia; monitorowanie, analizowanie i prognozowanie rozwoju zagrożeń oraz współpraca ze służbami, strażami, inspekcjami, zakładami pracy, przedsiębiorstwami i innymi jednostkami organizacyjnymi na terenie miasta oraz współpraca z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne oraz monitoring środowiska.

Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego jest także wyposażone w systemy satelitarnej łączności z wojewodą oraz w stałe łącze z Policją i Strażą Miejską. Mieści się po sąsiedzku z centrum monitoringu  i pozostaje do dyspozycji  służb odpowiedzialnych za zarządzanie kryzysowe przez całą dobę. – To miejsce, z którego będzie można bardzo sprawnie zarządzać w sytuacjach, w której pojawi się zagrożenie. Któremu będziemy chcieli zapobiec lub kiedy dojdzie do jakiegoś nadzwyczajnego zdarzenia, np. klęski żywiołowej – dodał Rafał Czajkowski.

Wyposażenie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego kosztowało 100 tysięcy złotych.


Podziel się
Oceń

Reklama