– Mamy tu m.in. interaktywną mapę, na której są naniesione wszystkie miejskie sieci. Jest też duży monitor, na który w każdej chwili możemy przerzucić obraz z każdej spośród 67 kamer monitoringu – wylicza sekretarz miasta Rafał Czajkowski.
Do zadań centrum zarządzania należy m. in. zapewnienie procesu kierowania działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie miasta Radomia; monitorowanie, analizowanie i prognozowanie rozwoju zagrożeń oraz współpraca ze służbami, strażami, inspekcjami, zakładami pracy, przedsiębiorstwami i innymi jednostkami organizacyjnymi na terenie miasta oraz współpraca z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne oraz monitoring środowiska.
Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego jest także wyposażone w systemy satelitarnej łączności z wojewodą oraz w stałe łącze z Policją i Strażą Miejską. Mieści się po sąsiedzku z centrum monitoringu i pozostaje do dyspozycji służb odpowiedzialnych za zarządzanie kryzysowe przez całą dobę. – To miejsce, z którego będzie można bardzo sprawnie zarządzać w sytuacjach, w której pojawi się zagrożenie. Któremu będziemy chcieli zapobiec lub kiedy dojdzie do jakiegoś nadzwyczajnego zdarzenia, np. klęski żywiołowej – dodał Rafał Czajkowski.
Wyposażenie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego kosztowało 100 tysięcy złotych.













