- Obecnie wykonawca prowadzi roboty drogowe związane ze zdjęciem warstw humusu, wymianą gruntów, wykonaniem nasypów. Przebudowuje kolizje linii wysokiego napięcia oraz wodociągu. Ponadto buduje kanał technologiczny. Zaawansowanie przekroczyło 10 proc. Pełny front robót wykonawca miał możliwość rozwinąć w wakacje 2023 r., po uzyskaniu czwartej, ostatniej decyzji ZRID. Zakończenie robót zostało przewidziane w II kw. 2024 r. - informuje Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Niewykluczone jednak, że termin zakończenia inwestycji opóźni się. - W procedowaniu są roszczenia wykonawcy. Oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych (m.in. z powodu długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID). Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót. Warunki każdego kontraktu przewidują kary za przekroczenie terminu umownego i uzasadnionych przypadkach zostają naliczone i wyegzekwowane od wykonawcy - dodaje Tarnowska.
W ramach inwestycji powstanie obwodnica w ciągu drogi krajowej nr 79 o długości 6,35 km. Całkowita wartość prac to ponad 150 mln zł. Oprócz nowej drogi, wykonawca wybuduje także system odwodnienia drogowego, chodniki, zatoki autobusowe i ścieżki pieszo-rowerowe, a także wykona wzdłuż obwodnicy dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren wraz ze zjazdami. Dzięki nowej obwodnicy ruch tranzytowy w Lipsku ma się zdecydowanie zmniejszyć, co wpłynie na bezpieczeństwo i komfort mieszkańców tego miasta.
Napisz komentarz
Komentarze